Egy webshop sikeressége nagyban függ a termékek prezentálásának minőségétől.
Az esztétikus termékfotók, a használatot bemutató videók, a pozitív vásárlói vélemények, az összehasonlítások, vagy éppen a részletes és meggyőző termékleírások mind-mind szerepet játszanak abban, hogy a vásárlók megismerjék a terméket — sőt, meg is szeressék.
Ezen elemek mind hozzájárulnak a vásárlói élmény javításához és a bizalom növeléséhez, ami elengedhetetlen a magas konverziós arány eléréséhez.
Az alábbiakban górcső alá vesszük mind közül talán a legfontosabbat, a termékleírást.
Mi a termékleírás fogalma, lényege, célja?
A termékleírás egy olyan szöveges tartalom, amely részletes információkat közöl egy termékről annak érdekében, hogy informálja — és ami még fontosabb, meggyőzze — az érdeklődőket a webshop termék megvásárlásáról.
A célja tehát az, hogy bemutassa a termék objektív tulajdonságait, de szubjektív előnyeit is a potenciális vásárlók számára.
Egy jól megírt termékleírás tartalmazza a termék nevét, specifikációit, funkcióit, anyagát, méreteit, színét, és minden egyéb lényeges információt, amely segíthet a vásárlóknak a döntéshozatalban. Ami pedig kiemeli és megkülönbözteti a terméket, azt a szöveg mellett vizuálisan is érdemes bemutatni: ha a termék a szivárvány minden színében kapható, akkor azt képekkel, a törésállóságot pedig videón.
A termékleírás legfőbb céljai
Információközlés: A legfontosabb cél az, hogy pontos és részletes információkat nyújtson a termékről, így a vásárlók megérthetik, mit is látnak.
Érdeklődés felkeltése: Nem elég az informálódás — a termékleírásnak fel is kell keltenie a vásárlók érdeklődését a termék iránt. Ezáltal a termékleírás bemutatja, hogy a termék hogyan oldhat meg egy problémát vagy hogyan elégíthet ki egy igényt.
Összehasonlítás: Segít megkülönböztetni a terméket a versenytársak termékeitől azáltal, hogy kiemeli az egyedi jellemzőket és előnyöket.
Bizalomépítés: A jól megírt termékleírás nem csak direkt, hanem indirekt módon is segíthet, ugyanis növeli a vásárlói bizalmat a termék, és ezáltal az egész márka iránt.
De vajon mit tartalmaz egy profi termékleírás?
Tartalmi elemei
Terméknév: A termék hivatalos neve.
Rövid leírás: Egy összefoglaló, amely röviden, néhány másodperc alatt bemutatja a terméket.
Részletes leírás: Mélyreható információk a termék tulajdonságairól és használatáról.
Specifikációk: Műszaki adatok, méretek, anyagok, stb.
Használati útmutató: Hogyan kell használni a terméket, és mire kell figyelni.
Előnyök és funkciók: A termék nyújtotta előnyök és a legfontosabb funkciók bemutatása.
Képek és videók: A fentebbiek vizualizálása, amelyek segítenek a termék és annak használatának elképzelésében.
Hogyan lehet informatív és meggyőző termékleírást írni?
Első lépésként határozd meg, kik lesznek a vásárlóid:
Milyen közös tulajdonságaik vannak?
Milyen probléma nyomja a lelküket?
Miben segíthet nekik a terméked?
Ha ezeket pontosan meghatározod, a termékleírásban azokat az előnyöket és funkciókat hangsúlyozhatod, amelyek a legfontosabbak számukra.
Miközben ezt megteszed, kerüld a túl bonyolult vagy szakzsargont használó kifejezéseket. Az egyszerű, világos nyelvezet segít abban, hogy a vásárlók könnyen megértsék a termék tulajdonságait és előnyeit.
Leginkább azokat a tulajdonságokat és előnyöket emeld ki, amelyek megkülönböztetik a terméket a versenytársak termékeitől: miért érdemes ezt a terméket választani, milyen problémát old meg hatékonyabban a többinél, és miben más a piac többi termékétől?
Ez után add meg a termék minden fontos technikai adatát és jellemzőjét, mint például méretek, anyagok, súly, teljesítmény, stb. — ezek az információk ugyanis segítenek a vásárlóknak a döntéshozatalban, illetve számokkal is bizonyítják a fentebb említett előnyök validitását.
Ugyanezt a célt szolgálják a vizuális anyagok: használj kiváló minőségű képeket és videókat, amelyek bemutatják a terméket különböző szögekből és használat közben is. A vizuális tartalom sokszor többet mond minden szónál, és segít a vásárlóknak elképzelni a termék használatát.
Az elképzelésben további segítség lehet, ha konkrét használati tippeket és példákat is adsz arra, hogyan lehet a terméket a legjobban kihasználni. Ez nemcsak informatív, de meggyőző is, mivel a vásárlók látják, hogyan illeszkedik a termék a mindennapi életükbe.
A hitelesség további növeléséhez építsd be a termékleírásba (ha vannak) a pozitív vásárlói visszajelzéseket és értékeléseket is.
A prezentálás szintén rendkívül fontos: használj címsorokat, alcímeket, felsorolásokat és bekezdéseket a szöveg könnyebb olvashatósága érdekében. Az átlátható szerkezet segít a vásárlóknak gyorsan megtalálni a számukra fontos információkat. Emellett használj releváns kulcsszavakat is a termékleírásban, hogy a termék könnyebben megtalálható legyen a keresőmotorokban (pl.: Google) — a címsorok és alcímek mellett ezért ne felejtsd el a meta leírásokat, címkéket és alt szövegeket sem, amelyek szintén hozzájárulnak a keresőoptimalizálás sikerességéhez.
Végül pedig egy triviális, mégis nagyon fontos tipp: kerüld a túlzó állításokat, és maradj a valóság talaján. A vásárlók értékelik a hitelességet és a megbízhatóságot: az őszinte és élethű leírások hosszú távon növelik a vásárlói elégedettséget és hűséget — nem csak a terméked, hanem a márkád iránt is.
Mindez pedig nem csak termékeknél, de akár szolgáltatásoknál is működik!
Rendkívül jó példa erre az Xbox Game Pass, ennél a szolgáltatásnál ugyanis még a gamerek számára is teljesen ismeretlen fogalomról volt szó, amikor bevezették, ezáltal a nulláról kellett felépítenie a Microsoft-nak azt a fajta termékismeretet, amit ez a modern szolgáltatás megkívánt — és eközben még a PlayStation hasonló szolgáltatásától is meg kellett különböztetnie.
Mindezt úgy sikerült, hogy a leírások rövidek, lényegre törőek, jól strukturáltak, és rendkívül jó képi és videós anyaggal vannak megtámogatva.
Hasonlóan jól lett kitalálva a Duolingo kezdőoldala is — egyszerű, lényegretörő, tömör.
Ezeket a tippeket alkalmazva informatív és meggyőző termékleírásokat készíthetsz, amelyek segítenek a vásárlóknak megalapozott döntést hozni és növelik a termék iránti bizalmukat.
Egy kedves olvasó (Emma Taub) hívta fel a figyelmemet egy cikkre, ami még jobban rendszerezi jogi szempontból a 16 legjobb stockfotó oldalt. A cikk segít mindenkinek elkerülni a szerzői jog által védett képek tévedésből történő használatát.
Az általam itt közölt cikket a https://www.websiteplanet.com -on publicálta Rebecca Janacek angolul. A gyűjtemény nagyon hasznos és precíz tartalommal készült el. Itt ennek a cikknek a magyar kivonata olvasható. A teljes cikket a lap alján belinkelem.
———
A tökéletes képek kiválasztása webhelyéhez vagy blogjához nehéz feladat, minél több lehetőséged van, annál valószínűbb, hogy megtalálod az igényeidnek megfelelő képet, és nincs hiány ingyenes médiawebhelyekből sem.
Előfordulhat azonban, hogy még az ingyenes képek sem állnak rendelkezésre kereskedelmi használatra, és zavaró lehet annak meghatározása, hogy melyek azok. A kereskedelmi célú ingyenes képek használata megakadályozza, hogy az engedélyezési vagy szerzői jogi problémák miatt aggódjon.
Annak érdekében, hogy a megfelelő képek megkeresése a lehető leghatékonyabban történjen, összeállítottam a 16 legjobb webhelyet, amelyek ingyenes képeket tartalmaznak kereskedelmi használatra. A több százezer fotós közreműködésével működő közösségi vezetésű webhelyektől a szerzői jogoktól mentes hang- és képanyaggal is működő webhelyekig.
Megjegyzés: Előfordulhat, hogy az egyes webhelyek által használt képtípusok és -formátumok listája nem végleges, és további források is rendelkezésre állnak.
Teljesen ingyenes weboldalak
1. Pexels
A Pexels oldala megkönnyíti a keresést a több százezer ingyenes fotó között, mivel azok téma szerint vannak címkézve, és gyakran gyűjteményekbe vannak osztva. Ingyenes stockfotói minőségi ingyenes képoldalakról származnak, vagy a felhasználók által a webhelyre feltöltött több ezer képből kézzel válogatták össze. A Pexels csapata minden nap új, nagy felbontású képekkel bővíti választékát.
Képtípusok: Stock fotók, illusztrációk
Képfájl formátumok: JPEG
Az ingyenes letöltés feltétele: Nincs
2. Pixabay
A Hans Braxmeier és Simon Steinberger társalapítójaként működő Pixabay nem csak ingyenes képeket oszt meg az internetezőkkel. Ezenkívül szerzői jogoktól mentes videókat és zenéket is biztosít , így nagyszerű egyablakos ügyintézés az alkotók és vállalkozók számára, akik a média különféle formáit szeretnék felhasználni munkáikban és terveikben.
Képtípusok: Stock fotók, illusztrációk, vektorok
Képfájl formátumok: JPEG, PNG, SVG, AI, GIF
Az ingyenes letöltés feltétele: Nincs
3. StockSnap
Akár természetről, számítógépekről, emberekről, kávéról vagy szinte bármi másról van szüksége képre, a StockSnapon könnyen megtalálhatja . Címkealapú kategóriarendszere több ezer fotót rendez a relevancia szerint, hogy segítse a keresést. A szerzői jogi korlátozásoktól teljesen mentesen képei a Creative Commons ( CC0) licence alapján kereskedelmi és személyes célokra egyaránt felhasználhatók .
Képtípusok: Stock fotók
Képfájl formátumok: JPEG
Az ingyenes letöltés feltétele: Nincs
4. Burst
A Shopify által működtetett Burst kiterjedt platformot biztosít a fotósok számára világszerte, hogy megosszák képeiket vállalkozókkal, fejlesztőkkel, bloggerekkel és kreatívokkal. Ha feliratkozik ingyenes heti hírlevelére, betekintést nyerhet a webhely legnépszerűbb fotóiba . A Burst egy listát is tartalmaz azokról a forrásokról, amelyek segítségével a legtöbbet hozhatja ki ingyenes képeiből.
Képtípusok: Stock fotók
Képfájl formátumok: JPEG
Az ingyenes letöltés feltétele: Nincs
5. Kaboompics
A Kaboompics-t Karolina Grabowska, egy digitális képalkotó alapította, aki több mint 26 000 ingyenes képet tervezett, készített és töltött fel a stock fotóplatformhoz. Minden letöltött fotó méret szerint személyre szabható, és ingyenesen letölthető grafikával ellátott színpaletta is jár hozzá, hogy webhelye kifinomultabb és összefüggőbb legyen.
Képtípusok: Stock fotók
Képfájl formátumok: JPEG
Az ingyenes letöltés feltétele: Nincs
6. Freerange Stock
2007 óta a Freerange Stock több mint 250 000 kiváló minőségű képet biztosított közel 1 millió regisztrált felhasználójának. Az oldal ingyenes Vintage Stock Fotókat (VSP) is kínál – olyan fényképeket, amelyek régi, 35 mm-es írásvetítő-fóliákból származnak, amelyek jogait a vállalat megszerezte. A Freerange Stock könnyedén visszaállítja a képeket, és jpg fájlokká konvertálja azokat, amelyeket letölthet és felhasználhat kreatív projektjeihez.
Képtípusok: Stock fotók, illusztrációk
Képfájl formátumok: JPEG
Az ingyenes letöltés feltétele: Hozzon létre egy Freerange Stock fiókot
7. Life Of Pix
Weboldalára hetente új, nagy felbontású fényképekkel a L ife Of Pix minden képét a nyilvánosság számára adományozza. Bár kereskedelmi és személyes használatra is ingyenes, az oldal nem teszi lehetővé a tömeges terjesztést. Ennek megfelelően legfeljebb tíz képet használhat fel egy életen át, mielőtt a Life of Pix kifejezett írásbeli hozzájárulása szükséges .
Képtípusok: Stock fotók
Képfájl formátumok: JPEG
Az ingyenes letöltés feltétele: Nincs
Weboldalak ingyenes és fizetős csomagokkal
8. Unsplash
Az Unsplash mögött közel 300 000 fotósból álló közösség áll . Küldetése, hogy kreativitásra ösztönözze a világ alkotóit, és több mint 3 millió fotót osztott meg ingyenesen , amelyeket az Unsplash licenc alatt gondosan válogattak össze.
A fizetős Unsplash+ csomaggal az előfizetők csak tagoknak szóló tartalmat, korlátlan jogdíjmentes letöltést, valamint átfogó Unsplash+ garanciát és jogi garanciát kapnak a szerzői jogi követelések további fedezetére.
Képtípusok: Stock fotók, illusztrációk
Képfájl formátumok: JPEG
Az ingyenes letöltés feltétele: Nincs
Fizetős tartalom fizetési modellje : Előfizetés
9. Picjumbo
A Picjumbo az üzleti fotókra összpontosít, és több száz vízjel nélküli, nagy felbontású képet kínál ingyenesen letölthetővé . A Picjumbo kereső funkciójával megtalálhatja a kívánt képeket, vagy navigálhat a könyvtárában olyan képkategóriák alapján, mint az üzlet, a divat és a természet. Ha megtalálta a kívánt képet, a letöltés olyan egyszerű, mint az Ingyenes letöltés gombra kattintva.
Az oldalt 2013-ban a cseh fotós és vállalkozó, Viktor Hanacek indította el, és azóta világszerte online marketingesek, tervezők és bloggerek millióit szolgálja ki. Ha frissít a fizetős csomagra, több mint 10 000, korábban soha nem publikált fotóhoz, valamint havonta 50 új stock képhez juthat hozzá.
Képtípusok: Stock fotók, illusztrációk
Képfájl formátumok: JPEG
Az ingyenes letöltés feltétele: Nincs
Fizetős tartalom fizetési modellje: Előfizetés
10. Shutterstock
A több mint 1 millió közreműködőtől származó több mint 300 millió képpel a Shutterstock mindent tartalmaz: fényképeket, vektorokat, videókat és még zenét is a webhelyéhez. Ingyenes próbaverziójával havonta 10 ingyenes képet, valamint heti két ingyenes fotót tölthet le a webhely kezdőlapjáról .
Szerkesztői, videós és értékesítési célokra a Shutterstock megköveteli a művész, a Shutterstock.com vagy mindkettő megjelölését . A szerkesztői felhasználások közé tartoznak a közérdekű kiadványok, például könyvek, hírcikkek és dokumentumfilmek. Kereskedelmi célból az attribútum elhelyezhető a ruházati címkéken vagy a termék alján. A videóban pedig a forrásmegjelölést a film végén lévő kreditekben kell szerepeltetni.
A Shutterstock két fizetős csomaggal is rendelkezik, amelyek hozzáférést biztosítanak a vízjel nélküli fényképekhez árucikkekben és sablonokban való használatra, harmadik fél általi átruházhatóságra és fokozott jogi védelemre.
Az ingyenes letöltés feltétele: Regisztráljon a Shutterstock ingyenes próbaverziójára
Fizetős tartalom fizetési modellje: Előfizetés
11. Canva
A Canva sokkal több, mint egy stockfotó-oldal; ez egy online tervezési és közzétételi eszköz, amely világszerte segíti a vállalkozókat és a tervezőket újszerű tartalmak létrehozásában. Több mint 1 millió ingyenes fényképet és grafikát , több mint 250 000 ingyenes sablont, több mint 100 tervezési típust és 5 GB felhőtárhelyet biztosít alkotásainak.
A Canva stock képei között a Fotók oldalán böngészhet . Ha talált egy Önnek tetsző képet, áthelyezheti azt a Canva tervezőeszközébe a „Használat a tervben” gombra kattintva. Az oldal eszközeit a főmenüből is elérheti. A Canva segítségével a poszterektől az infografikákig, közösségimédia-bejegyzésekig, logókig és egyebekig mindent ingyenesen készíthet.
Tudnia kell, hogy a Canva nem engedi, hogy közvetlenül a könyvtárából töltsön le stock képeket a számítógépére. A webhely ingyenes képtárának használatához létre kell hoznia egy tervet a Canva segítségével.
Fizetett csomagjában több mint 100 millió prémium stockfotóhoz, grafikához, videóhoz és hanganyaghoz, több mint 610 000 prémium sablonhoz és 1 TB felhőtárhelyhez juthat hozzá. Használhatja a háttéreltávolító eszközt, a közösségi média tartalomütemezőjét és a hét minden napján 24 órában elérhető ügyfélszolgálatot is.
Képtípusok: Stock fotók, illusztrációk, vektorok, ikonok és egyebek
Az ingyenes letöltés feltétele: Használja a képet Canva mintában
Fizetési modell fizetős tartalom esetén: Előfizetéses és egyszeri fizetés is elérhető
12. Rawpixel
A Rawpixel az iparág egyik legváltozatosabb képanyag-gyűjteményével és tervezési erőforrásaival az a küldetése, hogy hiteles képeket készítsen a tervezők számára, amelyek tükrözik a mai társadalmat. Ingyenes csomagja korlátlan letöltést biztosít a Public Domain gyűjteményéből , valamint az ingyenes gyűjteményből napi öt képhez.
A Rawpixel megköveteli, hogy a „rawpixel.com” címet adjon meg minden alkalommal, amikor az egyik ingyenes képét használja vagy megjeleníti . Ez a hivatkozás jól láthatóan elhelyezhető az ingyenes kép mellett az oldalon, hirdetésen vagy más, közzétenni kívánt médiumon.
Havi 8,99 USD-ért hozzáférése kiterjed a Rawpixel összes Premium gyűjteményéhez, beleértve a vektorokat, maketteket, sablonokat és még sok mást. A Rawpixel prémium tartalmaihoz nem szükséges forrásmegjelölés. Ráadásul az oldal bevételének 10%-át a Hope for Children jótékonysági szervezet támogatására fordítják.
Képtípusok: Stock fotók, illusztrációk, vektorok, ikonok, logók és egyebek
Képfájl formátumok: JPEG, PSD, PNG, SVG, TIFF
Az ingyenes letöltés feltétele: Hozzon létre egy Rawpixel fiókot
Fizetős tartalom fizetési modellje : Előfizetés
13. Media Bakery
A 2001 óta működő Media Bakery több mint 10 millió képanyaggal látta el a kreatív csapatokat világszerte. Erősen válogatott tartalma professzionális fotósoktól származik, és folyamatosan fejlődik, hogy megfeleljen a való világ igényeinek. Míg a webhely az üzleti fotózásra összpontosít, a főmenüből rengeteg más képet is elérhet, például természet, sport, zene stb.
Az oldal minden hónapban 10 ingyenes fotó letöltését teszi lehetővé, ha előfizet a Moments szolgáltatásra. A Media Bakery prémium tartalmaiért képenként kell fizetni, az árat pedig a választott kép és licenc befolyásolja. A szabványos licenc 10 alkalmazottnak („székhelynek”) tesz lehetővé az anyaghoz való hozzáférést. Korlátlan számú ülésengedély is elérhető.
Az ingyenes letöltés feltétele: Iratkozzon fel a Media Bakery Moments szolgáltatásra
Fizetési modell a fizetős tartalomért: Pay-per-image
14. Bigstock
Az eredetileg BigStockPhoto néven ismert Bigstock több mint 120 millió jogdíjmentes fényképet, illusztrációt és videót tölthet le . A Bigstock tartalma témák széles skáláját fedi le, beleértve a Covid-19-et, a technológiát, az életmódot, az élelmiszereket és még sok mást.
A Bigstock főmenüjéből feliratkozhat egy 7 napos ingyenes próbaverzióra, amellyel akár 35 ingyenes képet is letölthet bármelyik gyűjteményéből vagy erőforráskategóriájából. Ha bővíteni szeretné tagságát, a prémium előfizetések havi 79 dollártól kezdődnek, naponta legfeljebb 5 képletöltésért.
Az ingyenes letöltés feltétele: Regisztráljon a Bigstock ingyenes próbaverziójára
Fizetős tartalom fizetési modellje: Előfizetés
15. 123RF
Az 123RF több mint 200 millió forrást tartalmaz az egész webhelyen, beleértve a stock fotókat, illusztrációkat és vektoros képeket, nem is beszélve a rengeteg video- és audiotartalomról. A webhely Ingyenes képek szakasza térítésmentes hozzáférést biztosít a több mint 2 millió stock képet, vektort és 3D illusztrációt tartalmazó, egészséges könyvtárhoz .
Nem használhatja a 123RF ingyenes képeit termékeken (kivéve, ha a kép erősen módosított) vagy bármely védjegy részeként, bár a képek számos más kereskedelmi felhasználásra alkalmasak. A 123RF ingyenes tartalmának használatakor meg kell adnia a forrásmegjelölést . Ehhez egyszerűen másolja ki a kép letöltésekor kapott hivatkozást, és helyezze a tartalom felhasználási helyéhez közel. Például hivatkozhat a 123RF-re az oldal láblécében vagy a jóváírások részben.
A forrásmegjelölés nem szükséges a 123RF PLUS és Premium előfizetési csomagjainak tagjai esetében, amelyek mindegyike további hozzáférést biztosít a webhely erőforrásaihoz. Alternatív megoldásként igény szerint vásárolhat erőforrásokat a webhelyről.
Képtípusok és -formátumok: Stock fotók, illusztrációk, vektorok, ikonok és egyebek
Képfájl formátumok: JPEG, PNG, WEBP
Az ingyenes letöltés feltétele: Nincs
Fizetési modell a fizetős tartalomért: Előfizetési és letöltési csomagok állnak rendelkezésre
16. StockUnlimited
A StockUnlimited egy tőzsdei képplatform, amely több mint 1 millió látványelemet tartalmaz személyes, üzleti és kereskedelmi használatra. A webhelyen sokféle tartalom található, a stock fotóktól a vektorokig, ikonokig és egyéb tervezési forrásokig számos különböző témakörben.
A webhely tartalmát felhasználhatja reklámozásra, marketingre, közösségi médiára, szoftveralkalmazásokra, nyomtatásra, grafikai tervezésre és számos egyéb célra. A webhely licence azonban nem engedélyezi a logókban való használatát.
Bármilyen képet letölthet a StockUnlimited ingyenes gyűjteményéből . A StockUnlimited ingyenes és prémium tartalmakra vonatkozó szabványos licence azonban nem vonatkozik Önre minden kereskedelmi felhasználásra – például árucikkek, DVD- és CD-borítók, valamint elektronikus adathordozók tervezési elemei . Ezekhez a felhasználásokhoz meg kell vásárolnia egy kiterjesztett licencet fájlonként 20 dollárért.
A StockUnlimited prémium tartalmának eléréséhez vásároljon előfizetést, vagy vásárolja meg a webhely letöltési csomagjainak egyikét. Miután létrehozta StockUnlimited-fiókját, és bejelentkezik, megtalálja a fizetős tartalom vásárlásának lehetőségeit.
Képtípusok és -formátumok: Stock fotók, illusztrációk, vektorok, ikonok és egyebek
Képfájl formátumok: JPEG, GIF, EPS, PNG, SVG
Az ingyenes letöltés feltétele: Hozzon létre egy StockUnlimited fiókot
Fizetési modell fizetős tartalomért: Előfizetéses és letöltési csomagok állnak rendelkezésre
Következtetés
A legjobb módja annak, hogy blogja vagy webhelye feltűnjön, ha olyan szemet gyönyörködtető fotókat ad hozzá, amelyek maradandó benyomást keltenek olvasóiban. De ha korlátozottak az erőforrásai – talán azért, mert vállalkozása még csak most indul, vagy pénzt keres a bizonytalan gazdasági időkben –, érdemes elkerülnie, hogy drága fotósok vagy grafikusok mellett kötelezze el magát.
A professzionális minőségű stock fotók és illusztrációk hatékony módja annak, hogy költségkeret mellett lebilincselő tartalmat készítsen. Rengeteg lehetőség áll rendelkezésre. Csak tudnia kell, hol találja meg őket, és meg kell bizonyosodnia arról, hogy kereskedelmi használatra alkalmasak. Remélem, ez a cikk segített mindkettőben.
Rebecca szabadúszó író, aki biológiából tanult. Számos témában ír a kiberbiztonságtól az egészségig és a wellnessig. Amikor éppen nem egy új cikkhez kutat, hegyet mászni vagy új kultúrákat felfedezni szerte a világon.
A megfelelő tárhelyszolgáltató kiválasztása az egyik legfontosabb lépés a weboldalad elkészítése előtt. Vannak rég bevált szolgáltatók, akiknél a legbiztonságosabban tudsz tárhelyet bérelni, általában ők a drágább kategóriába esnek és nem is olcsóságukkal hirdetik magukat.
Persze folyamatosan lépnek be a piacra új szereplők is, (a már meglévő alsóbb kategóriások mellé) akik még olcsóbban kínálják tárhelyeiket és az ehhez tartozó hosting szolgáltatásaikat. Hogy pontosan milyen szempontokat vegyünk figyelembe a megfelelő tárhely kiválasztásakor arról írok most részletesebben.
Miért olyan fontos a jó tárhely?
A honlapodon lévő összes tartalom a tárhelyeden lesz elhelyezve, legyen az kép, szöveg, vagy bármi, amit a képernyőn látsz, amikor megnyitod a weboldalad. (Most a CDN-eket és külsős megoldásokat ne vegyük bele, az már másik kategória, most a leggyakoribb weboldal szemszögéből folytatom.) A tárhelyszolgáltató minősége fogja meghatározni, hogy mennyire lehet gyors a honlapod, mennyire lesz biztonságos (jellemzően a szerver környezet értendő ide, de a honlap is részben) és egyben az is, hogy probléma esetén milyen gyorsan és hogyan válaszolnak, segítenek-e vagy csak közlik, hogy nem az ő dolguk az. Amennyiben honlapunk minket, cégünket képviseli, nem érdemes az olcsóbb szolgáltatók közül választani. Ezt a legtöbben megtapasztalják a saját bőrükön, mivel hiába olvassák ezt el, nem fogadják meg, hogy spórolhassanak egy kicsit. Érdemes tájékozódni WordPress tárhely témakörben kezdésnek.
Milyen tárhely, avagy hosting típusok léteznek?
Ingyenes tárhely
Csak említés szintjén írnék az ingyenes tárhelyekről: felejtsük el őket. Egyrészt a lehetőségeid egy ilyen tárhelyen nagyon korlátozottak, másrészt a biztonsági háttér sem erős, nem beszélve arról, hogy a reklámokat is el kell viselned. A reklámokban pedig a konkurencia is megjelenhet. Az ingyenes tárhelyek próbálkozásnak, ismerkedésnek a témával jók, azonban még hobbi oldalaknak sem ajánlanám, céges honlap esetén pedig kifejezetten ciki.
Osztott tárhely
A leggyakoribb tárhely forma napjainkban. A legtöbb honlap kis forgalmú, kevés erőforrás igényű, ezért számukra ideális választás. Ha induló vállalkozásod van, akkor szinte biztos, hogy az osztott tárhely megfelelő választás lesz Számodra. Ez a tárhely fajta sokkal olcsóbb, mint a VPS (virtuális szerver). Miért osztott tárhely a neve? Mivel van egy szerver, ami fel van osztva (mint egy torta szeletelve) csomagokra és a rendelkezésre álló teljesítményt többen osztjátok meg egymás között. Ez egy átlagos forgalmú honlap esetében nem fog feltűnni Neked, ha minőségibb tárhelyen vagy. Ha olcsó szolgáltatóhoz mész, akkor ezt a “tortát” nagyon, nagyon sok szeletre vágja. Ez gazdaságosabb, anyagilag jobban megéri, azonban az 1 weboldalra / csomagra jutó teljesítmény egyre kevesebb és így honlapunk nagyon lassú lesz.
VPS, virtuális szerver
Ha a forgalmad időközben jelentősen megnőne (és vagy egyre több plugin, bővítmény kerül fel), esetleg lassul a honlapod, akkor már érdemes lehet elgondolkodni egy WordPress VPS bérlés lehetőségén.. A Virtual Private Server (magyarul virtuális saját szerver) főként abban különbözik az osztott tárhelytől, hogy itt már jóval kevesebb bérlővel kell osztoznod a meglévő erőforrásokon. Úgy is lehetne mondani, hogy a torta csak néhány szeletre van vágva. Természetesen emiatt drágább is a bérlés, viszont szerződéstől függően dinamikusan vagy fix módon biztosítják a meghatározott erőforrásokat, tehát a szerveren lévő többi weboldal működése nem befolyásolja a honlapod teljesítményét. A VPS esetében már számolnunk kell azzal, hogy itt a legtöbb esetben Mi csak a VPS-t kapjuk és annak a szoftveres oldaláról és annak beállításáról nekünk kell gondoskodni, így nem árt ha rendelkezünk némi üzemeltetési, rendszergazdai ismeretekkel vagy csak megbízunk egy szakembert.
Dedikált szerver
Vannak még úgynevezett dedikált szerverek is. Itt egy egész szervert (tortát, szeletelés nélkül) kapsz, így senkivel sem kell osztozkodni. Ez leginkább akkor lehet szükséges, ha olyan honlapot működtetsz, amely kimagaslóan nagy erőforrást igényel. Értelemszerűen ezt az egyedülálló függetlenséget meg kell fizetni, szóval jóval drágább, mint egy VPS, az osztott tárhely díjának pedig sokszorosa. Másik hátránya, hogy Neked kell személyre szabni, vagyis szükséges érteni a technikai háttérhez is. Ez már igen nagyforgalmú honlapoknak, webáruházaknak ajánlott és nekik is éri meg.
Cloud megoldások
Van az a szint, amikor már a dedikált szerver erőforrása sem elég vagy olyan fontos adatok tárolására van szükség, amikor még nagyobb megbízhatóságra van szükségünk. Ez csak nagyvállalati cégeket érinti leginkább, mivel mind költségben, mind szakmai háttérben erősebb háttér kell hozzá. Általános honlapok, webáruházak kiszolgálására ritkán használják, így most nem részletezném jobban, csak mint érdekesség említem meg.
Kezelt, üzemeltetett WordPress
Egy kakukktojás félig. A kezelt WordPress (angolul Managed WordPress) egy olyan hosting szolgáltatás, mely több mint tárhely. Magába foglalja a tárhely/VPS kezelését, fenntartását és a WordPress frissítését, karbantartását. Itt ügyeljünk, hogy mi tartozik a szolgáltatásba és mi nem, továbbá figyeljünk arra is, hogy valóban tapasztalt szakember kezébe adjuk honlapunk üzemeltetését ilyenkor. Ennek a formának az előnye, hogy honlapunk működése és biztonsága garantálható, WordPress-ben jártas szakemberrel a háttérben. A hátránya, hogy némileg drágább, mint egy normál tárhely ára, a plusz törődésnek köszönhetően. Ilyen például a WordPress.com is.
Melyik lenne ideális neked?
Erre határozott választ nem tudok adni, azonban a leggyakoribb eseteket felsorolom és a fenti tárhely típusokból leírom, melyiket ajánlanám. Fontos, ezek csak ajánlások! Az adott honlap, webshop paramétereinek ismeretében (méret, látogatottság, optimalizáltság) lehet pontosabb ajánlást tenni. Egy kicsi céges, kevésbé optimalizált, azonban napi több ezer látogatót vonzó weboldal akár nagyobb erőforrás igénnyel is rendelkezhet mint egy webáruház. Így tényleg csak ajánlásnak tekintsd a lenti listát. A leggyakoribbtól kezd a lista.
Osztott tárhely: Általános céges, bemutatkozó oldalakhoz, hobbi projektekhez, kísérletezéshez, teszteléshez és kisméretű, kisforgalmú webáruházakhoz.
Kezelt VPS: A közepes méretű és már jelentősebb forgalmú webáruházaknak, a komolyabb (látogatottabb) céges honlapoknak, komplexebb (több teljesítményigényes funkciót eszközlő) weboldalaknak.
Dedikált szerver vagy Felhő alapú megoldás: Olyan webáruházaknak amik több mint 100.000 terméket kezelnek, olyan céges weboldalaknak amiknél több tíz/száz-ezres ügyfélkör adatait kezelik a honlapon, továbbá az igazán forgalmas weboldalaknak.
Az üzemeltetett, kezelt WordPress hostingot pedig minden céges honlap esetén bátran ajánlom, ahol fontos annak elérhetősége, megbízhatósága és bátran szeretnének hirdetési kampányokat futtatni, anélkül, hogy hibától, leállástól tartanának.
Tanácsok a hostingot illetően
Az első és legfontosabb tanács, hogy soha ne bízzuk magunkat 100%-osan a tárhelyszolgáltatóra. Mindig legyen rendszeres időnként lementve saját számítógépünkre a weboldal biztonsági mentése.
A levelezés használatakor használjunk IMAP/POP3 kapcsolatot, így saját számítógépünkre is letöltődnek az e-mailek.
Legyen egy ingyenes Gmail-es fiókunk, ahova a fontos levelekről másolatot küldünk. Ehhez a fiókhoz csak a tulajdonos férjen hozzá.
Nem kell megelégedni a közepessel! Rengeteg tárhely, hosting cég van a piacon. Ha nem vagyunk vele elégedettek, költözzünk. Igen a költözés tud macerás is lenni, azonban hosszú távon jobban járunk ha továbblépünk.
Minden megrendelő 2. kérdése: Mit kell tennem, hogy a keresőben elöl legyek?…. Ez egy összetett és bonyolult kérdés. Ezért is örülök, hogy a következő írást közzé tehetem.
Vendégírás a SEOzseni (https://seozseni.hu) üzemeltetőjétől Verdes Jánostól, akinek szakterületei a keresőoptimalizálás az online marketing és a webfejlesztés. A cikk a legalapvetőbb fogalmakat tisztázza a SEO területén – természetesen ez egy széles terület, ha ennél is többet szeretnél tudni erről, akkor keresd fel az oldalát.
A keresőoptimalizálás (angolul SEO, azaz Search Engine Optimization) azt a tevékenységet jelenti, amikor a kulcsszavas keresők találati listáján elért helyezést kívánjuk javítani. A helyezés javításával növelhetjük a weboldalunkra látogatók számát. A kattintások száma alapvetően két tényezőtől függ: hányan keresnek az adott kulcsszóra és a weboldalunk hányadik helyezést éri el.
Keresőoptimalizálás 2021: hogyan rangsorolja a találatokat a Google kereső?
Egy ismert kifejezésre többen keresnek, de ott a weboldalak száma is nagyobb. Erősödik verseny és nehezebb, időigényesebb eszközöket kell felhasználni a helyezés javításához. Exponenciálisan csökken a kattintások száma a helyezés növekedéséhez képest. A felhasználók viselkedési szokásait ismerjük: az emberek alig 10 százaléka nézi meg a második találati oldalt. 1000 keresésből összesen 45 kattintás jut a második oldalon szereplő weboldalakra. Miközben az emberek közel fele kattint az első találatra és a kattintások 75 százalékát zsebeli be az első öt honlap.
Tartalomépítés: szakkifejezések használata
Az elmúlt években a Google rangsorolási algoritmus új irányba indult el. Behoztak egy teljesen új szemléletet, ami a neurális hálózatokon vezérelt gépi tanulásra épül. Létrejött az egyetemes nyelvi interfész (BERT), ami a szavak karakter szintű elemzése (hagyományos SEO) helyet már a szavak jelentését és szókapcsolatát veszi figyelembe (szemantikus SEO). Fel tudja ismerni a sajátosságokat és a szövegkörnyezet alapján az eltérő jelentéseket is. Ez azt jelenti, hogy a Google egyre jobban megérti a természetes nyelvezetet és az emberi kifejezéseket. Új szintre emeli a relevancia meghatározását. Korábban azt tekintette relevánsnak, amikor a kulcsszó a fontos HTML elemekben szerepelt.
Ma már az a fontos, hogy milyen kifejezések környezetében szerepel a kulcsszó. Minden témának megvannak a maga sajátos kifejezései. Olyan szavak, amely a csak az adott témára jellemző – de más vagy általános témában nem szoktuk használni. Ezeket nevezzük szemantikus kulcsszónak. Nélkülözhetetlen, hogy egy jó cikkben a kulcsszó mellett ne szerepeljen legalább 5-10 szemantikus kulcsszó. Egyszerű példa: aki a SEO-ról ír egy jó cikket, egészen biztosan meg fogja említeni ezeket a szavakat: Google, relevancia, rangsorolási algoritmus, tartalomépítés, linképítés. Ezek a szavak a SEO kulcsszóhoz tartozó szemantikus kulcsszavak.
Linképítés: bizalom, melyet más weboldalak adnak
A tartalomépítés a keresőoptimalizálás első nagy csoportja, de önmagában nem elég. A weboldal tartalma könnyen szerkeszthető, ezért számos kérdést vet fel. Először is, egy hozzáértő számára nem nehéz egy jó minőségű cikket készíteni. De ez nem jelenti azt, hogy a szakma vagy a felhasználók is elismerik az adott weboldalt. Másodszor: sajnos tapasztalatból tudjuk, hogy az internet sötét oldala is burjánzik. Könnyű lemásolni és átszerkeszteni egy jól megírt oldalt – vagy összeollózni több oldalról. A Google rangsorolási algoritmusnak valamilyen módon különbséget kell tenni a népszerű, megbízható és az ismeretlen szerzők írásai között.
Erre van egy nagyon jól működő rendszere: mégpedig a linkek hálózata.
Mindenki tudja, hogy a link általában kék színű és aláhúzással van megkülönböztetve a szöveg többi részétől. A weboldalak közötti navigálás linkeken keresztül történik. A kattintás pedig azon múlik, hogy mi a horgonyszöveg és mennyire csalogató a link közvetlen környezete. A linkeken keresztül információ és látogató áramlik egyik weboldalról a másikra. Fontos bizalmi tőke, amit még a kezdet kezdetén felismert és szabadalmazott a Google. Az internetes társadalom véleményét, tehát egy weboldal megbízhatóságát tükrözi, ha releváns weboldalak hivatkoznak rá. Ez azt jelenti, hogy a szerző hitelességét egy másik szerző megerősíti. Minél több és értékesebb linkek hivatkoznak egy weboldalra, annál több kiváltságot élvez. Nem csak előnyösebb helyezést kap, hanem gyorsabban indexeli a tartalmait, az átlagosnál nagyobb méretet kap a tárolt változatok között.
A linképítés célja, hogy a lehető legmagasabb minőségű linkeket szerezzük meg. A linkek értéke nem egyforma. A linkerő kiszámítása rendkívül bonyolult, mivel önmagába visszaforduló és ismétlődő lépésekből áll. Az oldal linkerő kiszámításához szükség van az oldalra hivatkozó linkek erejének ismeretére is. A Google ezt a PageRank algoritmussal oldotta meg, ami a mai napig vezető rangsorolási faktor. Általában jobb egy linket kapni egy tekintélyes oldalról, mint 100 linket 100 alacsony minőségű oldalról. Ez a nyers erő adja a link minőségének a zömét. Emellett még két fontos tényezőt ismerünk: az egyik a horgonyszöveg, a másik pedig a hivatkozó weboldal relevanciája. Egy magas PagaRank oldalról származó link sokat veszít az értékéből, ha irreleváns forrásból származik. A link összekapcsolja a két tartalmat, ezért a rangsorolási algoritmus figyelembe veszi mindkét oldal HTML struktúráját. Akkor releváns a link, ha a két oldal fő kulcsszavai ugyanahhoz a témához kapcsolódnak. Nagy előnyt jelent, ha mindkét oldalcím (title) tartalmazza a kulcsszót és a horgonyszöveg is maga a kulcsszó. Emellett figyelembe veszi a teljes domain relevanciát: nem csak a forrás oldal, hanem a forrás domain teljes szöveges tartalmát és linkerejét.
A linképítés hatékonyságát fokozza, ha növeljük a hivatkozó linkek erejét. Ezt a módszert nevezik többszintű linképítésnek. Briliáns SEO technika, mert exponenciálisan növelhető a linkerő. A weboldalra közvetlenül hivatkozó linket helyezhetjük az első szintre. Ezek a legértékesebb linkek: jól ismert weboldalakról, szakszerűen megfogalmazott PR cikkekből vagy vendégblogokból származnak. Majd jön a második szint: linkek gyűjtése az első szinten lévő cikkekre. A második szinten már csökkenthető a minőség és növelhető a mennyiség. Kisebb blogok, hírportálok, mikroszájtok jó forrásai a második szintű linkeknek. Végül a harmadik szint: a második szintű linkekre hivatkozó linkek gyűjtése ipari mennyiségben. A harmadik szinten nem igazán számít a minőség, csak a mennyiség. Linkkatalógusok, kommentbe helyezett linkeket is fel lehet használni – de csak ezen a szinten.
Technikai SEO: milyen akadályok vannak a weboldal gyors betöltődésében?
A technikai SEO fontos része a weboldal „egészsége”. Ezek a mutatók a felhasználói élményt határozzák meg. Nem csak a rangsorolásban fontos, hanem a konverzióban is. Hiszen egy lassan betöltődő, akadozó oldalon alacsonyabb lesz mondjuk a hírlevél feliratkozási arány. Ma már sokféle eszközöket használnak az emberek. Az asztali számítógépes keresések száma is nő, de ennél gyorsabban növekedik az okostelefonról futtatott keresések száma. Így a Google azokat az oldalakat részesíti előnyben, amelyek változó szélességű képernyő méretre vannak optimalizálva. Ezt nevezzük reszponzív weboldalnak.
Magyar fejlesztésű SEO webes alkalmazás
A SEOzseni az ország egyetlen profi SEO szoftvere. A küldetése, hogy a linképítés és keresőoptimalizálás bonyodalmaitól mindenki megszabaduljon. Egyetlen kávészünet alatt, néhány kattintással elvégezhető a SEO komoly szaktudást igénylő feladatai. Nem kell a monitor órákon keresztül a monitor előtt görnyedni, mert a számítógép pillanatok alatt elvégzi a számításokat. Egyetlen kattintás, és rögtön látható a weboldal helyezése. A TOP100 weboldalak rangsorolása is könnyen nyomon követhető. A tartalomépítéshez nélkülözhetetlen szemantikus kulcsszavak felfedezése néhány másodperc. Az on-page elemzés és a hibák feltárása csak egyetlen kattintás. Ezzel a szoftverrel már élmény a keresőoptimalizálás, mert az időnket hasznosan tölthetjük és csak az eredményekre koncentrálhatunk – ahelyett, hogy napokat szenvednénk az adatok összegyűjtésével, elemzésével és feldolgozásával.
Webáruház létrehozásakor számos alkalommal kéri a megrendelő, hogy lehessen kuponkóddal kedvezményt/kedvezményeket adni a vásárlóknak. Ahhoz, hogy ebben is segítséget tudjak nyújtani, kénytelen voltam egyre több információt begyűjteni a WooCommerce plugin kuponkód kezeléséről.
A legjobban összeszedett információt nekem a Billingo supportoldalának egyik bejegyzése nyújtotta, nem tudom név szerint ki jegyzi ezt az összefoglalót, azonban innen is üzenem: Nagyon hálás vagyok érte.
Az alábbi tartalmak nagy része tehát a fent említett oldalról származik (szöveg és kép), van amit én teszek hozzá (szövegben és képben), vagy éppen szűkítem, mert nekem nem releváns. Ha minden részlet érdekel, látogass el a jegyzett és belinkelt oldalra.
Amiről szó lesz:
A kuponokról általánosan Hogy tudom bekapcsolni a kupon funkciót? Kuponkód létrehozás
Általános kupon adatok Használati korlátozás Használati limitek
Hogy néz ki ez az összesítőben?
A kuponokról általánosan
Dönthetsz úgy, hogy kedvezményeket adsz a vásárlóid számára. Ehhez nagy segítséget nyújthat neked a WooCommerce webáruház kuponkezelési funkciója.
Ennek a modulnak köszönhetően rengeteg beállítási lehetőséged van, az alábbiakban pár általános felhasználásról olvashatsz.
Hogy tudom bekapcsolni a kupon funkciót?
A kuponok engedélyezéséhez menj a WooCommerce menü Beállítások almenüjébe, ahol az Általános fülön találod a kuponok engedélyezése blokkot. Itt engedélyezheted a kuponok használatát és a kuponkedvezmények szekvenciális számítását is.
Amint engedélyezted a kuponhasználatot, a WooCommerce menüben megjelenik a Kuponok almenü.
A kuponkódok és egyéb beállítások kezeléséhez kattints a Kuponok almenüre.
Kuponkód létrehozás
A funkció bekapcsolását követően az almenüben az alábbi képernyő fogad:
A kupon létrehozása közben több beállításra is van lehetőséged:
Fontos, hogy a kupon, csak akkor lesz elérhető a vásárlóid számára, ha azt érvényessé teszed a “Közzététel” gombbal.
Attól függően kell megadnod a kuponkód értékét, hogy milyen kedvezményt választottál a kupon típusánál. A fenti példában 10-es érték szerepel, mivel a típusnál a százalékos kedvezményt választottuk.
Ingyenes szállítás engedélyezése:
Engedélyezheted, hogy a kuponkóddal ingyenes szállítást igényeljen a vásárló. Ehhez viszont fontos, hogy a szállítási módoknál is engedélyezned kell a kuponnal való ingyenes szállítási lehetőség kiválasztását.
Használati korlátozás
Fontos, hogy a létrehozott kuponok megfelelően legyenek korlátozva. A használat korlátozása opcióval az alábbi beállításokat könnyedén kezelheted:
Minimum költséghatár a kupon felhasználásának engedélyezéséhez.
Maximum költés, amikor a kosárérték felett már nem használható az adott kupon.
A csak egyéni felhasználásra opció segít, hogy más kuponokkal ne legyen együtt használható az adott kupon.
Az akciós termékek kizárása funkció segítségével olyan termékekre, amelyeknek kedvezményes az ára, a felhasználók már nem érvényesíthetnek kuponkedvezményt.
A termékek mezőnél megadhatod, hogy mely termékekre használhatják fel konkrétan az adott kódot.
A termékek kizárásával megakadályozhatod, hogy a kiválasztott termékeknél használható legyen ez a kupon.
Termékkategóriák esetén meghatározható, hogy csak az itt megadott kategóriákra legyen érvényes a kedvezmény.
Ezzel szemben a következő mezőben arra van lehetőséged, hogy bizonyos termékkategóriákat kizárj abból, hogy a kedvezményt a vásárló felhasználhassa.
Engedélyezett e-mailek esetén a fehér listás e-mail címek adhatók meg. Ezt korlátozhatjuk külön szolgáltatókra, például “*@gmail.com” ezesetben az összes gmailes címmel használható lesz a kupon. Ha nem adunk meg értéket itt, akkor bármilyen e-mail cím esetén használható a kupon.
Használati limitek
A használati limitek segítségével korlátozhatod a kuponok felhasználhatóságát. Az alábbi beállításokra van lehetőséged:
Felhasználási korlátot adhatsz meg, hogy hányszor használhatják az adott kupont. Abban az esetben, ha a mezőt üresen hagyod, korlátlanul felhasználható lesz a kupon.
Kötheted a kupon felhasználását ahhoz, hogy a felhasználó hány terméket helyezett a kosárba. Például ha itt megadod, hogy 3 a felhasználás feltételi értéke, akkor csak a 3. termék kosárba helyezését követően tudja érvényesíteni a kupont a vásárló.
Ezen felül meg tudod adni, hogy egy adott felhasználó, az adott kupont hány alkalommal használhatja fel.
Hogy néz ki ez az összesítőben (kosár/pénztár)?
A fenti beállításokkal leadott rendelés és kupon érvényesítés az alábbiak szerint néz ki a felületen:
A kupon beváltása gomb után a rendelésben tovább haladva az alábbi összesítőt látja a felhasználó:
A fenti példa alapján leadott rendelés esetén a csatolt képernyőmentésen kiemelt blokkokban jelenik meg a felhasznált kupon neve és a kedvezmény értéke.
Több termék rendelése esetén minden terméknél feltüntetésre kerül a kedvezmény.
Azt hiszem a lényeget sikerült felvázolni. Természetesen a kuponok további kezelést is igényelnek, hiszen a határidők, a termékek köre, a felhasználhatóság változhat/változik.
A megrendeléseknél és a számlázásnál is kezelni kell a kedvezményeket. Azonban ez már nem weboldalépítői feladat, így ezekre nem térek ki.
Köszönet a BILLINGÓ Supportnak ezért a tartalmas összefoglalóért.
Hogyan távolítsd el egy kép hátterét és/vagy cseréld le egy másik háttérre?
Számos alkalommal előfordult már, hogy egy weboldalhoz találtam vagy épp a megrendelőtől kaptam ugyan képet, azonban az színeiben, háttérmegjelenésével nem tudott jól illeszkedni a kialakított design-ba. Ilyenkor mindig eszembe jutott, hogy „miért nem lettem grafikus (is)” ….
Azonban az internet a jóbarátom és a Google is a mondás szerint. Elkezdtem hát kutatni, hogy drága és (számomra) nehezen használható képszerkesztő programok helyett van-e lehetőség szerint ingyenes vagy olcsó online megoldás erre a problémára.
A remove.bg egy ingyenes webes alkalmazás. Akkor működik, ha a téma jól elkülöníthető a háttértől, ha a háttér egyszínű, kevésbé éles.
Előnye: gyors és ingyenes webes alkalmazás
Hátránya: a bonyolultabb képekre nem alkalmas
A lépések:
menj a remove.bg oldalára
a főoldalon található Upload Image gombra kattintva töltsd fel a módosítandó képet
várj pár másodpercet és a kép háttere eltűnik
Ha átlátszó háttérre volt szükséged, akkor már csak annyi dolgod van, hogy az új képet lementsd
Ha azonban szerettél volna egy új hátteret a kép mögé varázsolna, akkor használd az „edit” gombot – és keress egy számodra szimpatikus hátteret, állítsd be és csak ezután mentsd a képet
Eredeti kép – háttér nélküli – új háttérrel
itt egy videó is, ha úgy könnyebb:
forrás: Technology for Teachers and Student youtube csatornája
Az egyik legnehezebb dolog, képeket és illusztrációkat keresni egy adott weboldal/weboldal terv létrehozásához. Még nagyobb a teher, ha blogot vezetsz és az adott írásokhoz nincsenek saját készítésű képeid. Az internet számos lehetőséget kínál képek beszerzéséhez, azonban azzal tisztában kell lenni, hogy nincs minden ingyen és nem minden kép szabad. A fizetős stock oldalak mellett számos olyan oldal található, ahol egy egyszerű linkért cserébe (ld. lap teteje) igen jó minőségű képeket kaphatsz a tartalmaid illusztrálásához.
Ehhez a bejegyzéshez a saját tapasztalataim mellet igénybe vettem a WP kurzus egy cikkét és a volt cégem (Infoartnet kft.) Cégarculat című blogjának ezt és ezt a bejegyzését.
Ingyenesen letölthető képek
A képek felhasználásának jogi háttere elég bonyolult, lehet hallottál már a Creative Commons joggal felruházott képekről. Ezek a fizetős és az ingyenes között vannak. Nyugodtan használd fel őket, de a forrásukat általában le kell hivatkozni. Ezt megteheted a kép feliratánál vagy a bejegyzésed végén. A szabadon felhasználható képeket ezzel szemben le se kell hivatkoznod (bár én általában leszoktam).
Fontos: Ma már képekre is könnyen rá lehet keresni az interneten! Biztosan te sem akarod, hogy a kép tulajdonosa jogi útra terelje az ügyet, amiért lenyúltad a képét.
A Flickr alapvetően egy fotósok számára készült oldal, ahol a művészek megoszthatják alkotásaikat. A képek a Creative Commons licenc alapján vannak megjelölve, vagyis részletesen és könnyen tájékozódhatunk a képek jogvédettségéről. A Photopin alapvetően Flickr adatbázisában keres.
Az egyik kedvencünk, hiszen nem csak fényképek, hanem illusztrációk, vektoros képek, sőt videók között is válogathatunk. Létezik magyar felülete is, sőt ha keresel, akkor is releváns tartalom lesz az eredménye.
Kitűnő képek, akár regisztráció nélkül is, kereshetően. Nagyon pozitív, hogy bizonyos képi kollekciók egy-egy téma köré is épülnek, így például van külön képkollekciója a digitális marketingnek, a fitnesznek, a reggelnek.
Itt már főleg grafikákkal találkozhatunk, és az ingyenes verzió használata során minden esetben fel kell tüntetnünk a készítőket azon az oldalon, ahol felhasználjuk az anyagokat.
Ez egy nagyon érdekes oldal, sok funkcióval. Fotók, ikonok, zenék, vektoros anyagokon kívül, szerkesztő felületek is helyet kaptak az oldalon. Valójában egy multifunkciós oldal. Rengeteg icon, sok free zene és sok nagyon jó fotó van például emberekről, de úgy, hogy több élethelyzetben vannak lefotózva, tehát nem csak egyetlen beállításban
Mesterséges Intelligencia által összerakott fotók között lehet válogatni. Nem valóságos modellek fotói, hanem „mesterséges intelligencia” vagy inkább gépi tanulású szoftverek által összerakott fotók között böngészhetsz és módosíthatod is őket.
Egy oldal, ahol olyan fényképek találhatóak, amik szabadon felhasználhatók üzleti és saját célokra is. Sok kép jól kereshetően, kifejezetten jó beállításokkal.
Ismét egy oldal, ahol a képek szabad felhasználásúak és jó felbontásúak. Jól kereshető, kategorizált. Technológia, város, étel témában egészen erős, de kollekciók is rendelkezésedre állnak. Jól címkézett és az adatbázisban részletesen kereső könnyű munkát ígér.
Egy weboldal nagy felbontású szép képekkel és teljesen ingyenesen. Érdemes ide is benézni, ha természetfotót vagy tárgyfotót keresel. Teljesen ingyenesen használhatóak, akár kereskedelmi célra is. Jól kategorizált, így könnyen kereshető.
A cégarculat oldalán a következő pluszt találtam:
Egy gyűjtőoldalt is ajánlok a figyelmedbe http://allthefreestock.com/#
Egy oldal, ahol az eddigi legátfogóbb ingyenes fotóoldal összeállítást találod meg. Csak linkoldal, nincs külön ismertető az oldalak minőségéről.
Jó válogatást – köszönet a WP kurzusnak és az Infoartnet – Cégarculatnak
Számos alkalommal előfordul, hogy a kézenfekvő Print Screen képernyőkép készítés kevésnek bizonyul. Van, amikor kevés az a terület, amit a monitor mutat. Ilyen az amikor egy weboldal teljes képét szeretnénk látni, vagy azért, mert jó lenne egyben látni a szakaszokat és hogy a design homogén-e. Illetve a teljes képernyőképek jól mutatnak a referencia oldalaknál is 🙂
Számos program tud ilyen szolgáltatást, mivel én Mozilla-ban dolgozom így egy ahhoz tartozó beépülő modult kerestem. És meg is találtam – ez a FireShot, mely számos kényelmi szolgáltatást nyújt az ingyenes verzióban is.
Teljes oldalas képernyőkép- FireShot
Mivel ez egy beépülő modul, így első lépésként a Mozilla menüjében a Kiegészítők menüponthoz kell menni, és ott a kereső segítségével megkeresni
Ha megtaláltad, akkor a kért lépésekkel telepítsd
A telepítés után a Mozilla eszköztárán megjelenik a FireShot iconja.
A működése roppant egyszerű, az aktuális lapfülön található weboldal tartalmát lehet számos módon menteni
Lehetőségek a free verzióban:
Teljes oldalas képernyőkép
Látható felületről képernyőkép (Print Screen)
Kijelölt elemekről képernyőkép (kiválasztása után az egérrel megadható a képernyőterület)
Képernyőmentés utáni lehetőségek:
Az elkészült képernyőképet (mely egy külön lapfülön jelenik meg)
mentheted a számítógépedre képként
mentheted a számítógépedre PDF fájlként
vágólapra helyezheted (másolás funkció)
nyomtathatod
Egy kicsi és nagyon hasznos kis program, még ingyenes verzióban is.
Szinte minden alkalommal, amikor az idők során facebook profilt kellett valamelyik megrendelőmnek (vagy éppen magamnak) készítenem, az volt az első, hogy a profil és borítóképek éppen aktuális szabványát leellenőrizzem. Sajnos ezek a méretek folyamatosan változnak – plusz ma már videó is feltehető borítóként – így érdemes ezekkel időről – időre tisztában lenni. A jelenlegi írás a 2020-as szabványokat mutatja be – az ihletet a https://features.hu oldalról merítettem
A platform fejlődésével folyamatos figyelmet kapott a különböző vizuális elemek kiemelése.
Kiemelt jelentőségűvé vált a Facebook képméretek megfelelő megválasztása.
Azonban a Facebook nem könnyíti meg a dolgunkat, minden egyes vizuális elem egyedi paraméterekkel rendelkezik és ezek folyamatosan változnak.
A felbontáson kívül van még néhány kritérium amire érdemes odafigyelni, mint például a képeken megjelenített szöveg aránya, vagy a mobil és asztali nézet közötti különbségek.
Facebook profilkép méret
Kezdjük a legfontosabbal. A profilkép kiemelt jelentőségű, mivel a profil neve mellett ez a másik olyan elem, ami szinte mindenhol feltüntetésre kerül. Minden egyes bejegyzésnél, kommentnél, megosztásnál látni fogják, illetve a keresések eredményei közt is látszik.
Korábban négyzet alakú volt a profilkép, manapság azonban a legtöbb helyen kör alakban jeleníti meg a Facebook. Mindegy milyen formájú képet töltesz fel, a feltöltést követően a Facebook kör alakúra vágja. Annyi beleszólásod van a dologba, hogy kiválaszthatod mi kerüljön a körön belülre, így ügyelhetsz arra, hogy a lényeges elemek levágás után is megjelenjenek, illetve, hogy szimmetrikus maradjon a kép.
A minimális felbontás 180 x 180 pixel. A megjelenített méret ettől eltér attól függően, hogy épp hol jelenik meg a fotó (asztali gépen, vagy mobilon, hírfolyamon, vagy profiloldalon). Érdemes nagyobb méretű (legalább 720 x 720 pixel), részletgazdagabb képet feltölteni, ezek kisebb méretre skálázva is igényesebben fognak kinézni.
Facebook borítókép méret
Ez az a nagyméretű kép amely az idővonalad felett helyezkedik el. Már csak a méretéből és központi elhelyezkedéséből kiindulva is sok lehetőséget tartogat.
Javasolt minimum 820 x 312 pixeles képet feltölteni, ami ez alatt van az torzítottan fog megjelenni. Asztali gépen ezen a felbontáson fog megjelenni a borítóképed, mobilon 640 x 360 pixeles méretben.
Van egy zóna a képen ami mind mobilon, mind asztali böngészőn mindenképp megjelenik. Érdemes a borítókép lényegesebb elemeit ide központosítani, például, ha egy csoportképet állítanál be, figyelj rá, hogy minden személy ezen a zónán belül legyen. Feliratnál ugyanígy, fontos hogy ne maradjanak le betűk, vagy egész szavak.
Megosztott képek méretei
Alapvető funkció a képek hírfolyamon történő megosztása. Természetesen itt is van optimálisabb megoldás annál, minthogy előzetes mérlegelés nélkül töltögesd a képeket.
Jelen esetben az ajánlott méret (főleg ha a Yoast SEo plugint is felhasználod erre a célra) az 1200 x 630 pixel.
E mellett jó még az 1200 x 1200 pixel. Ez nyilván egy 1:1 méretarányú képet jelent. Emellett lehetőség van 1080 x 1350 pixel felbontású képek megosztására is. Az 1:1-es arányú kép mennyivel magasabb és mennyivel nagyobb esélye van így arra, hogy megragadja a felhasználó figyelmét.
Ez a probléma nagyon sok gondot okozott nekem. Hiába kerestem rá különböző csatornákon a megoldásra, számomra nem volt megoldható – mert nem foglalkoztam az OpenGraph Image beállítással. Majd ahogy elkezdtem keresőoptimalizálással is foglalkozni megismertem a Yoast SEO plugint. Azóta ez a probléma már nem probléma… Ne legyen neked sem.
Aki először megpróbált facebook hirdetést feladni, bizonyára szembesült már az alábbi problémával: bejegyzés kiemelésénél, ha esetleg 1-nél több kép van a cikkünkben, nem biztos, hogy megosztásnál az a kép fog megjelenni, amit mi szeretnénk. Ezt ugyan a facebook felületén tudjuk léptetni és ki tudjuk keresni, de ha valaki más osztja meg a gondosan megírt tartalmunkat, nem biztos, hogy veszi majd erre a fáradságot. Ebben az esetben nem releváns kép fog megjelenni a megosztásunk mellett.
Yoast SEO plugin
Erre a problémára kínál megoldást a SEO by Yoast WordPress plugin, melynek segítségével tetszőleges képet tudunk beállítani a postunkhoz. (OpenGraph Image)
Ha sikerült letölteni és feltelepíteni a SEO plugin-t, nyiss meg WordPress adminban a cikket, amihez egyéni képet szeretnél feltölteni. Ha az oldal aljára görgetsz, megtalálod a Yoast beállítási lehetőségeit. Fontos: Az egyéni kép mellett megadhatsz külön címet és leírást, ami csak a facebook megosztásaidban fog megjelenni.
A facebookra szánt képek mérete 1200 x 630 px legyen, különben bizonyos területek, esetleg szövegek le lesznek vágna a képről.
Ha ezzel megvagyunk, hiába próbáljuk megosztani a cikket, a képünknek még nyoma sincs. Ahhoz, hogy működjön a fenti beállítás, futtassuk a böngészőnkben a Developer.Facebook alkalmazást.
Developer.Facebook
Írd be a bejegyzésed URL-jét, majd kattints a debug gombra.
Kattints a DEBUG gombra és nézd meg az eredményt:
Ha az eredmény az amit szerettél volna (cím, szöveg, kép), akkor rendben vagy,
ha nem akkor javítsd a Yoast SEO pluginban a tartalmakat,
majd a „Scrape Again” gombbal frissítsd a developert.
Fontos: Gondolom rájöttél, hogy ezzel a megoldással régi, vagy eddig nem is kezelt oldalak facebook-os megjelenését is bármikor tudod korrigálni
Kedves Látogató! Tájékoztatom hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmaz. A honlap használatával ön ezt tájékoztatást tudomásul veszi.