Hernyák Gábor egyéni vállalkozó

hernyak@gmail.com

Keressen e-mailben!

+36 30/319-7449

Hívjon és segítek!

Hernyák Gábor egyéni vállalkozó

hernyak@gmail.com

Keressen e-mailben!

+36 30/319-7449

Hívjon és segítek!

Vendégcikk: Milyen típusú tárhelyet válasszak?

Milyen típusú tárhelyet válasszak?

A megfelelő tárhelyszolgáltató kiválasztása az egyik legfontosabb lépés a weboldalad elkészítése előtt. Vannak rég bevált szolgáltatók, akiknél a legbiztonságosabban tudsz tárhelyet bérelni, általában ők a drágább kategóriába esnek és nem is olcsóságukkal hirdetik magukat.

Persze folyamatosan lépnek be a piacra új szereplők is, (a már meglévő alsóbb kategóriások mellé) akik még olcsóbban kínálják tárhelyeiket és az ehhez tartozó hosting szolgáltatásaikat. Hogy pontosan milyen szempontokat vegyünk figyelembe a megfelelő tárhely kiválasztásakor arról írok most részletesebben.

Miért olyan fontos a jó tárhely?

A honlapodon lévő összes tartalom a tárhelyeden lesz elhelyezve, legyen az kép, szöveg, vagy bármi, amit a képernyőn látsz, amikor megnyitod a weboldalad. (Most a CDN-eket és külsős megoldásokat ne vegyük bele, az már másik kategória, most a leggyakoribb weboldal szemszögéből folytatom.) A tárhelyszolgáltató minősége fogja meghatározni, hogy mennyire lehet gyors a honlapod, mennyire lesz biztonságos (jellemzően a szerver környezet értendő ide, de a honlap is részben) és egyben az is, hogy probléma esetén milyen gyorsan és hogyan válaszolnak, segítenek-e vagy csak közlik, hogy nem az ő dolguk az. Amennyiben honlapunk minket, cégünket képviseli, nem érdemes az olcsóbb szolgáltatók közül választani. Ezt a legtöbben megtapasztalják a saját bőrükön, mivel hiába olvassák ezt el, nem fogadják meg, hogy spórolhassanak egy kicsit. Érdemes tájékozódni WordPress tárhely  témakörben kezdésnek.

Milyen tárhely, avagy hosting típusok léteznek?

Ingyenes tárhely

Csak említés szintjén írnék az ingyenes tárhelyekről: felejtsük el őket. Egyrészt a lehetőségeid egy ilyen tárhelyen nagyon korlátozottak, másrészt a biztonsági háttér sem erős, nem beszélve arról, hogy a reklámokat is el kell viselned. A reklámokban pedig a konkurencia is megjelenhet. Az ingyenes tárhelyek próbálkozásnak, ismerkedésnek a témával jók, azonban még hobbi oldalaknak sem ajánlanám, céges honlap esetén pedig kifejezetten ciki.

Osztott tárhely

A leggyakoribb tárhely forma napjainkban. A legtöbb honlap kis forgalmú, kevés erőforrás igényű, ezért számukra ideális választás. Ha induló vállalkozásod van, akkor szinte biztos, hogy az osztott tárhely megfelelő választás lesz Számodra. Ez a tárhely fajta sokkal olcsóbb, mint a VPS (virtuális szerver). Miért osztott tárhely a neve? Mivel van egy szerver, ami fel van osztva (mint egy torta szeletelve) csomagokra és a rendelkezésre álló teljesítményt többen osztjátok meg egymás között. Ez egy átlagos forgalmú honlap esetében nem fog feltűnni Neked, ha minőségibb tárhelyen vagy. Ha olcsó szolgáltatóhoz mész, akkor ezt a “tortát” nagyon, nagyon sok szeletre vágja. Ez gazdaságosabb, anyagilag jobban megéri, azonban az 1 weboldalra / csomagra jutó teljesítmény egyre kevesebb és így honlapunk nagyon lassú lesz.

VPS, virtuális szerver

Ha a forgalmad időközben jelentősen megnőne (és vagy egyre több plugin, bővítmény kerül fel), esetleg lassul a honlapod, akkor már érdemes lehet elgondolkodni egy WordPress VPS bérlés  lehetőségén.. A Virtual Private Server (magyarul virtuális saját szerver) főként abban különbözik az osztott tárhelytől, hogy itt már jóval kevesebb bérlővel kell osztoznod a meglévő erőforrásokon. Úgy is lehetne mondani, hogy a torta csak néhány szeletre van vágva. Természetesen emiatt drágább is a bérlés, viszont szerződéstől függően dinamikusan vagy fix módon biztosítják a meghatározott erőforrásokat, tehát a szerveren lévő többi weboldal működése nem befolyásolja a honlapod teljesítményét. A VPS esetében már számolnunk kell azzal, hogy itt a legtöbb esetben Mi csak a VPS-t kapjuk és annak a szoftveres oldaláról és annak beállításáról nekünk kell gondoskodni, így nem árt ha rendelkezünk némi üzemeltetési, rendszergazdai ismeretekkel vagy csak megbízunk egy szakembert.

Dedikált szerver

Vannak még úgynevezett dedikált szerverek is. Itt egy egész szervert (tortát, szeletelés nélkül) kapsz, így senkivel sem kell osztozkodni. Ez leginkább akkor lehet szükséges, ha olyan honlapot működtetsz, amely kimagaslóan nagy erőforrást igényel. Értelemszerűen ezt az egyedülálló függetlenséget meg kell fizetni, szóval jóval drágább, mint egy VPS, az osztott tárhely díjának pedig sokszorosa. Másik hátránya, hogy Neked kell személyre szabni, vagyis szükséges érteni a technikai háttérhez is. Ez már igen nagyforgalmú honlapoknak, webáruházaknak ajánlott és nekik is éri meg.

Cloud megoldások

Van az a szint, amikor már a dedikált szerver erőforrása sem elég vagy olyan fontos adatok tárolására van szükség, amikor még nagyobb megbízhatóságra van szükségünk. Ez csak nagyvállalati cégeket érinti leginkább, mivel mind költségben, mind szakmai háttérben erősebb háttér kell hozzá. Általános honlapok, webáruházak kiszolgálására ritkán használják, így most nem részletezném jobban, csak mint érdekesség említem meg.

Kezelt, üzemeltetett WordPress

Egy kakukktojás félig. A kezelt WordPress (angolul Managed WordPress) egy olyan hosting szolgáltatás, mely több mint tárhely. Magába foglalja a tárhely/VPS kezelését, fenntartását és a WordPress frissítését, karbantartását. Itt ügyeljünk, hogy mi tartozik a szolgáltatásba és mi nem, továbbá figyeljünk arra is, hogy valóban tapasztalt szakember kezébe adjuk honlapunk üzemeltetését ilyenkor. Ennek a formának az előnye, hogy honlapunk működése és biztonsága garantálható, WordPress-ben jártas szakemberrel a háttérben. A hátránya, hogy némileg drágább, mint egy normál tárhely ára, a plusz törődésnek köszönhetően. Ilyen például a WordPress.com is.

Kezelt, üzemeltetett WordPress

 

Melyik lenne ideális neked?

Erre határozott választ nem tudok adni, azonban a leggyakoribb eseteket felsorolom és a fenti tárhely típusokból leírom, melyiket ajánlanám. Fontos, ezek csak ajánlások! Az adott honlap, webshop paramétereinek ismeretében (méret, látogatottság, optimalizáltság) lehet pontosabb ajánlást tenni. Egy kicsi céges, kevésbé optimalizált, azonban napi több ezer látogatót vonzó weboldal akár nagyobb erőforrás igénnyel is rendelkezhet mint egy webáruház. Így tényleg csak ajánlásnak tekintsd a lenti listát. A leggyakoribbtól kezd a lista.

  • Osztott tárhely: Általános céges, bemutatkozó oldalakhoz, hobbi projektekhez, kísérletezéshez, teszteléshez és kisméretű, kisforgalmú webáruházakhoz.
  • Kezelt VPS: A közepes méretű és már jelentősebb forgalmú webáruházaknak, a komolyabb (látogatottabb) céges honlapoknak, komplexebb (több teljesítményigényes funkciót eszközlő) weboldalaknak.
  • Dedikált szerver vagy Felhő alapú megoldás: Olyan webáruházaknak amik több mint 100.000 terméket kezelnek, olyan céges weboldalaknak amiknél több tíz/száz-ezres ügyfélkör adatait kezelik a honlapon, továbbá az igazán forgalmas weboldalaknak.

Az üzemeltetett, kezelt WordPress hostingot pedig minden céges honlap esetén bátran ajánlom, ahol fontos annak elérhetősége, megbízhatósága és bátran szeretnének hirdetési kampányokat futtatni, anélkül, hogy hibától, leállástól tartanának.

Tanácsok a hostingot illetően

Az első és legfontosabb tanács, hogy soha ne bízzuk magunkat 100%-osan a tárhelyszolgáltatóra. Mindig legyen rendszeres időnként lementve saját számítógépünkre a weboldal biztonsági mentése.

A levelezés használatakor használjunk IMAP/POP3 kapcsolatot, így saját számítógépünkre is letöltődnek az e-mailek.

Legyen egy ingyenes Gmail-es fiókunk, ahova a fontos levelekről másolatot küldünk. Ehhez a fiókhoz csak a tulajdonos férjen hozzá.

Nem kell megelégedni a közepessel! Rengeteg tárhely, hosting cég van a piacon. Ha nem vagyunk vele elégedettek, költözzünk. Igen a költözés tud macerás is lenni, azonban hosszú távon jobban járunk ha továbblépünk.

———————-
Cikkíró:

Rottenbacher Tamás
Senior WordPress fejlesztő
WordPress Magyarország

Keresőoptimalizálás 2021: hogyan rangsorolja a találatokat a Google kereső?

fejkép forrása: note.com

Minden megrendelő 2. kérdése: Mit kell tennem, hogy a keresőben elöl legyek?…. Ez egy összetett és bonyolult kérdés. Ezért is örülök, hogy a következő írást közzé tehetem.


Vendégírás a SEOzseni (https://seozseni.hu) üzemeltetőjétől Verdes Jánostól, akinek szakterületei a keresőoptimalizálás az online marketing és a webfejlesztés.
A cikk a legalapvetőbb fogalmakat tisztázza a SEO területén – természetesen ez egy széles terület, ha ennél is többet szeretnél tudni erről, akkor keresd fel az oldalát.

A keresőoptimalizálás (angolul SEO, azaz Search Engine Optimization) azt a tevékenységet jelenti, amikor a kulcsszavas keresők találati listáján elért helyezést kívánjuk javítani. A helyezés javításával növelhetjük a weboldalunkra látogatók számát. A kattintások száma alapvetően két tényezőtől függ: hányan keresnek az adott kulcsszóra és a weboldalunk hányadik helyezést éri el.

Keresőoptimalizálás 2021: hogyan rangsorolja a találatokat a Google kereső?

Egy ismert kifejezésre többen keresnek, de ott a weboldalak száma is nagyobb. Erősödik  verseny és nehezebb, időigényesebb eszközöket kell felhasználni a helyezés javításához. Exponenciálisan csökken a kattintások száma a helyezés növekedéséhez képest. A felhasználók viselkedési szokásait ismerjük: az emberek alig 10 százaléka nézi meg a második találati oldalt. 1000 keresésből összesen 45 kattintás jut a második oldalon szereplő weboldalakra. Miközben az emberek közel fele kattint az első találatra és a kattintások 75 százalékát zsebeli be az első öt honlap.

Tartalomépítés: szakkifejezések használata

Az elmúlt években a Google rangsorolási algoritmus új irányba indult el. Behoztak egy teljesen új szemléletet, ami a neurális hálózatokon vezérelt gépi tanulásra épül. Létrejött az egyetemes nyelvi interfész (BERT), ami a szavak karakter szintű elemzése (hagyományos SEO) helyet már a szavak jelentését és szókapcsolatát veszi figyelembe (szemantikus SEO). Fel tudja ismerni a sajátosságokat és a szövegkörnyezet alapján az eltérő jelentéseket is. Ez azt jelenti, hogy a Google egyre jobban megérti a természetes nyelvezetet és az emberi kifejezéseket. Új szintre emeli a relevancia meghatározását. Korábban azt tekintette relevánsnak, amikor a kulcsszó a fontos HTML elemekben szerepelt.

Ma már az a fontos, hogy milyen kifejezések környezetében szerepel a kulcsszó. Minden témának megvannak a maga sajátos kifejezései. Olyan szavak, amely a csak az adott témára jellemző – de más vagy általános témában nem szoktuk használni. Ezeket nevezzük szemantikus kulcsszónak. Nélkülözhetetlen, hogy egy jó cikkben a kulcsszó mellett ne szerepeljen legalább 5-10 szemantikus kulcsszó. Egyszerű példa: aki a SEO-ról ír egy jó cikket, egészen biztosan meg fogja említeni ezeket a szavakat: Google, relevancia, rangsorolási algoritmus, tartalomépítés, linképítés. Ezek a szavak a SEO kulcsszóhoz tartozó szemantikus kulcsszavak.

Linképítés: bizalom, melyet más weboldalak adnak

A tartalomépítés a keresőoptimalizálás első nagy csoportja, de önmagában nem elég. A weboldal tartalma könnyen szerkeszthető, ezért számos kérdést vet fel. Először is, egy hozzáértő számára nem nehéz egy jó minőségű cikket készíteni. De ez nem jelenti azt, hogy a szakma vagy a felhasználók is elismerik az adott weboldalt. Másodszor: sajnos tapasztalatból tudjuk, hogy az internet sötét oldala is burjánzik. Könnyű lemásolni és átszerkeszteni egy jól megírt oldalt – vagy összeollózni több oldalról. A Google rangsorolási algoritmusnak valamilyen módon különbséget kell tenni a népszerű, megbízható és az ismeretlen szerzők írásai között.

Erre van egy nagyon jól működő rendszere: mégpedig a linkek hálózata.

Mindenki tudja, hogy a link általában kék színű és aláhúzással van megkülönböztetve a szöveg többi részétől. A weboldalak közötti navigálás linkeken keresztül történik. A kattintás pedig azon múlik, hogy mi a horgonyszöveg és mennyire csalogató a link közvetlen környezete. A linkeken keresztül információ és látogató áramlik egyik weboldalról a másikra. Fontos bizalmi tőke, amit még a kezdet kezdetén felismert és szabadalmazott a Google. Az internetes társadalom véleményét, tehát egy weboldal megbízhatóságát tükrözi, ha releváns weboldalak hivatkoznak rá. Ez azt jelenti, hogy a szerző hitelességét egy másik szerző megerősíti. Minél több és értékesebb linkek hivatkoznak egy weboldalra, annál több kiváltságot élvez. Nem csak előnyösebb helyezést kap, hanem gyorsabban indexeli a tartalmait, az átlagosnál nagyobb méretet kap a tárolt változatok között.

A linképítés célja, hogy a lehető legmagasabb minőségű linkeket szerezzük meg. A linkek értéke nem egyforma. A linkerő kiszámítása rendkívül bonyolult, mivel önmagába visszaforduló és ismétlődő lépésekből áll. Az oldal linkerő kiszámításához szükség van az oldalra hivatkozó linkek erejének ismeretére is. A Google ezt a PageRank algoritmussal oldotta meg, ami a mai napig vezető rangsorolási faktor. Általában jobb egy linket kapni egy tekintélyes oldalról, mint 100 linket 100 alacsony minőségű oldalról. Ez a nyers erő adja a link minőségének a zömét. Emellett még két fontos tényezőt ismerünk: az egyik a horgonyszöveg, a másik pedig a hivatkozó weboldal relevanciája. Egy magas PagaRank oldalról származó link sokat veszít az értékéből, ha irreleváns forrásból származik. A link összekapcsolja a két tartalmat, ezért a rangsorolási algoritmus figyelembe veszi mindkét oldal HTML struktúráját. Akkor releváns a link, ha a két oldal fő kulcsszavai ugyanahhoz a témához kapcsolódnak. Nagy előnyt jelent, ha mindkét oldalcím (title) tartalmazza a kulcsszót és a horgonyszöveg is maga a kulcsszó. Emellett figyelembe veszi a teljes domain relevanciát: nem csak a forrás oldal, hanem a forrás domain teljes szöveges tartalmát és linkerejét.

A linképítés hatékonyságát fokozza, ha növeljük a hivatkozó linkek erejét. Ezt a módszert nevezik többszintű linképítésnek. Briliáns SEO technika, mert exponenciálisan növelhető a linkerő. A weboldalra közvetlenül hivatkozó linket helyezhetjük az első szintre. Ezek a legértékesebb linkek: jól ismert weboldalakról, szakszerűen megfogalmazott PR cikkekből vagy vendégblogokból származnak. Majd jön a második szint: linkek gyűjtése az első szinten lévő cikkekre. A második szinten már csökkenthető a minőség és növelhető a mennyiség. Kisebb blogok, hírportálok, mikroszájtok jó forrásai a második szintű linkeknek. Végül a harmadik szint: a második szintű linkekre hivatkozó linkek gyűjtése ipari mennyiségben. A harmadik szinten nem igazán számít a minőség, csak a mennyiség. Linkkatalógusok, kommentbe helyezett linkeket is fel lehet használni – de csak ezen a szinten.

Technikai SEO: milyen akadályok vannak a weboldal gyors betöltődésében?

A technikai SEO fontos része a weboldal „egészsége”. Ezek a mutatók a felhasználói élményt határozzák meg. Nem csak a rangsorolásban fontos, hanem a konverzióban is. Hiszen egy lassan betöltődő, akadozó oldalon alacsonyabb lesz mondjuk a hírlevél feliratkozási arány. Ma már sokféle eszközöket használnak az emberek. Az asztali számítógépes keresések száma is nő, de ennél gyorsabban növekedik az okostelefonról futtatott keresések száma. Így a Google azokat az oldalakat részesíti előnyben, amelyek változó szélességű képernyő méretre vannak optimalizálva. Ezt nevezzük reszponzív weboldalnak.

Magyar fejlesztésű SEO webes alkalmazás

A SEOzseni az ország egyetlen profi SEO szoftvere. A küldetése, hogy a linképítés és keresőoptimalizálás bonyodalmaitól mindenki megszabaduljon. Egyetlen kávészünet alatt, néhány kattintással elvégezhető a SEO komoly szaktudást igénylő feladatai. Nem kell a monitor órákon keresztül a monitor előtt görnyedni, mert a számítógép pillanatok alatt elvégzi a számításokat. Egyetlen kattintás, és rögtön látható a weboldal helyezése. A TOP100 weboldalak rangsorolása is könnyen nyomon követhető. A tartalomépítéshez nélkülözhetetlen szemantikus kulcsszavak felfedezése néhány másodperc. Az on-page elemzés és a hibák feltárása csak egyetlen kattintás. Ezzel a szoftverrel már élmény a keresőoptimalizálás, mert az időnket hasznosan tölthetjük és csak az eredményekre koncentrálhatunk – ahelyett, hogy napokat szenvednénk az adatok összegyűjtésével, elemzésével és feldolgozásával.

Kuponkód a WooCommerce webáruházban

Kuponkód a WooCommerce webáruházban

fejkép forrása: pagayo.com

Webáruház létrehozásakor számos alkalommal kéri a megrendelő, hogy lehessen kuponkóddal kedvezményt/kedvezményeket adni a vásárlóknak. Ahhoz, hogy ebben is segítséget tudjak nyújtani, kénytelen voltam egyre több információt begyűjteni a WooCommerce plugin kuponkód kezeléséről.
A legjobban összeszedett információt nekem a Billingo supportoldalának egyik bejegyzése nyújtotta, nem tudom név szerint ki jegyzi ezt az összefoglalót, azonban innen is üzenem: Nagyon hálás vagyok érte.

Az alábbi tartalmak nagy része tehát a fent említett oldalról származik (szöveg és kép), van amit én teszek hozzá (szövegben és képben), vagy éppen szűkítem, mert nekem nem releváns. Ha minden részlet érdekel, látogass el a jegyzett és belinkelt oldalra.

Amiről szó lesz:

A kuponokról általánosan
Hogy tudom bekapcsolni a kupon funkciót?
Kuponkód létrehozás

Általános kupon adatok
Használati korlátozás
Használati limitek

Hogy néz ki ez az összesítőben?

A kuponokról általánosan

Dönthetsz úgy, hogy kedvezményeket adsz a vásárlóid számára. Ehhez nagy segítséget nyújthat neked a WooCommerce webáruház kuponkezelési funkciója.

Ennek a modulnak köszönhetően rengeteg beállítási lehetőséged van, az alábbiakban pár általános felhasználásról olvashatsz.


Hogy tudom bekapcsolni a kupon funkciót?

Kuponkód a WooCommerce webáruházban

Kuponkód a WooCommerce webáruházbanA kuponok engedélyezéséhez menj a WooCommerce menü Beállítások almenüjébe, ahol az Általános fülön találod a kuponok engedélyezése blokkot. Itt engedélyezheted a kuponok használatát és a kuponkedvezmények szekvenciális számítását is.

Amint engedélyezted a kuponhasználatot, a WooCommerce menüben megjelenik a Kuponok almenü.

A kuponkódok és egyéb beállítások kezeléséhez kattints a Kuponok almenüre.

 

Kuponkód létrehozás

A funkció bekapcsolását követően az almenüben az alábbi képernyő fogad:

Kuponkód a WooCommerce webáruházban

A kupon létrehozása közben több beállításra is van lehetőséged:

A kupon létrehozása közben több beállításra is van lehetőséged:

Fontos, hogy a kupon, csak akkor lesz elérhető a vásárlóid számára, ha azt érvényessé teszed a “Közzététel” gombbal.

Kedvezmény típusai az alábbiak lehetnek:

Százalékos kedvezmény
Rögzített kosárkedvezmény
Rögzített termékkedvezmény

Kupon értéke:

Attól függően kell megadnod a kuponkód értékét, hogy milyen kedvezményt választottál a kupon típusánál. A fenti példában 10-es érték szerepel, mivel a típusnál a százalékos kedvezményt választottuk.

Ingyenes szállítás engedélyezése:

Engedélyezheted, hogy a kuponkóddal ingyenes szállítást igényeljen a vásárló. Ehhez viszont fontos, hogy a szállítási módoknál is engedélyezned kell a kuponnal való ingyenes szállítási lehetőség kiválasztását.

Kuponkód a WooCommerce webáruházban

Használati korlátozás

Kuponkód a WooCommerce webáruházban

Fontos, hogy a létrehozott kuponok megfelelően legyenek korlátozva. A használat korlátozása opcióval az alábbi beállításokat könnyedén kezelheted:

  • Minimum költséghatár a kupon felhasználásának engedélyezéséhez.
  • Maximum költés, amikor a kosárérték felett már nem használható az adott kupon.
  • A csak egyéni felhasználásra opció segít, hogy más kuponokkal ne legyen együtt használható az adott kupon.
  • Az akciós termékek kizárása funkció segítségével olyan termékekre, amelyeknek kedvezményes az ára, a felhasználók már nem érvényesíthetnek kuponkedvezményt.
  • A termékek mezőnél megadhatod, hogy mely termékekre használhatják fel konkrétan az adott kódot.
  • A termékek kizárásával megakadályozhatod, hogy a kiválasztott termékeknél használható legyen ez a kupon.
  • Termékkategóriák esetén meghatározható, hogy csak az itt megadott kategóriákra legyen érvényes a kedvezmény.
  • Ezzel szemben a következő mezőben arra van lehetőséged, hogy bizonyos termékkategóriákat kizárj abból, hogy a kedvezményt a vásárló felhasználhassa.
  • Engedélyezett e-mailek esetén a fehér listás e-mail címek adhatók meg. Ezt korlátozhatjuk külön szolgáltatókra, például “*@gmail.com” ezesetben az összes gmailes címmel használható lesz a kupon. Ha nem adunk meg értéket itt, akkor bármilyen e-mail cím esetén használható a kupon.

Használati limitek

Kuponkód a WooCommerce webáruházban

A használati limitek segítségével korlátozhatod a kuponok felhasználhatóságát. Az alábbi beállításokra van lehetőséged:

  • Felhasználási korlátot adhatsz meg, hogy hányszor használhatják az adott kupont. Abban az esetben, ha a mezőt üresen hagyod, korlátlanul felhasználható lesz a kupon.
  • Kötheted a kupon felhasználását ahhoz, hogy a felhasználó hány terméket helyezett a kosárba. Például ha itt megadod, hogy 3 a felhasználás feltételi értéke, akkor csak a 3. termék kosárba helyezését követően tudja érvényesíteni a kupont a vásárló.
  • Ezen felül meg tudod adni, hogy egy adott felhasználó, az adott kupont hány alkalommal használhatja fel.

Hogy néz ki ez az összesítőben (kosár/pénztár)?

A fenti beállításokkal leadott rendelés és kupon érvényesítés az alábbiak szerint néz ki a felületen:

Kuponkód a WooCommerce webáruházban

A kupon beváltása gomb után a rendelésben tovább haladva az alábbi összesítőt látja a felhasználó:

Kuponkód a WooCommerce webáruházban

A fenti példa alapján leadott rendelés esetén a csatolt képernyőmentésen kiemelt blokkokban jelenik meg a felhasznált kupon neve és a kedvezmény értéke.

Több termék rendelése esetén minden terméknél feltüntetésre kerül a kedvezmény.

Azt hiszem a lényeget sikerült felvázolni. Természetesen a kuponok további kezelést is igényelnek, hiszen a határidők, a termékek köre, a felhasználhatóság változhat/változik.

A megrendeléseknél és a számlázásnál is kezelni kell a kedvezményeket. Azonban ez már nem weboldalépítői feladat, így ezekre nem térek ki.

Köszönet a BILLINGÓ Supportnak ezért a tartalmas összefoglalóért.

Kép hátterének eltávolítása, cseréje

Háttérkép eltávolítás - csere

fejkép: remove.bg

Hogyan távolítsd el egy kép hátterét és/vagy cseréld le egy másik háttérre?

Számos alkalommal előfordult már, hogy egy weboldalhoz találtam vagy épp a megrendelőtől kaptam ugyan képet, azonban az színeiben, háttérmegjelenésével nem tudott jól illeszkedni a kialakított design-ba. Ilyenkor mindig eszembe jutott, hogy „miért nem lettem grafikus (is)” ….
Azonban az internet a jóbarátom és a Google is a mondás szerint. Elkezdtem hát kutatni, hogy drága és (számomra) nehezen használható képszerkesztő programok helyett van-e lehetőség szerint ingyenes vagy olcsó online megoldás erre a problémára.

És van! Ezt fogom most bemutatni:

Az oldal, ahol mindezt pár kattintással végre tudod hajtani a https://www.remove.bg

A remove.bg egy ingyenes webes alkalmazás. Akkor működik, ha a téma jól elkülöníthető a háttértől, ha a háttér egyszínű, kevésbé éles.

Előnye: gyors és ingyenes webes alkalmazás

Hátránya: a bonyolultabb képekre nem alkalmas

A lépések:

  1. menj a remove.bg oldalára
  2. a főoldalon található Upload Image gombra kattintva töltsd fel a módosítandó képet
  3. várj pár másodpercet és a kép háttere eltűnik
    remove.bg
  4. Ha átlátszó háttérre volt szükséged, akkor már csak annyi dolgod van, hogy az új képet lementsd
  5. Ha azonban szerettél volna egy új hátteret a kép mögé varázsolna, akkor használd az „edit” gombot – és keress egy számodra szimpatikus hátteret, állítsd be és csak ezután mentsd a képet
    remove.bg

Eredeti kép – háttér nélküli – új háttérrel

Eredeti kép - háttér nélküli - új háttérrel

itt egy videó is, ha úgy könnyebb:

forrás: Technology for Teachers and Student youtube csatornája

Honnan használjak fel ingyenesen jó minőségű képeket?

Monoar Rahman fotója a Pexels oldaláról
fejkép: Monoar Rahman fotója a Pexels oldaláról

 

Az egyik legnehezebb dolog, képeket és illusztrációkat keresni egy adott weboldal/weboldal terv létrehozásához. Még nagyobb a teher, ha blogot vezetsz és az adott írásokhoz nincsenek saját készítésű képeid. Az internet számos lehetőséget kínál képek beszerzéséhez, azonban azzal tisztában kell lenni, hogy nincs minden ingyen és nem minden kép szabad. A fizetős stock oldalak mellett számos olyan oldal található, ahol egy egyszerű linkért cserébe (ld. lap teteje) igen jó minőségű képeket kaphatsz a tartalmaid illusztrálásához.

Ehhez a bejegyzéshez a saját tapasztalataim mellet igénybe vettem a  WP kurzus egy cikkét és a volt cégem (Infoartnet kft.) Cégarculat című blogjának ezt és ezt a bejegyzését.

Ingyenesen letölthető képek

A képek felhasználásának jogi háttere elég bonyolult, lehet hallottál már a Creative Commons joggal felruházott képekről. Ezek a fizetős és az ingyenes között vannak. Nyugodtan használd fel őket, de a forrásukat általában le kell hivatkozni. Ezt megteheted a kép feliratánál vagy a bejegyzésed végén. A szabadon felhasználható képeket ezzel szemben le se kell hivatkoznod (bár én általában leszoktam).

Fontos: Ma már képekre is könnyen rá lehet keresni az interneten! Biztosan te sem akarod, hogy a kép tulajdonosa jogi útra terelje az ügyet, amiért lenyúltad a képét.

Nézzük a leggyakoribb képlelőhelyeket

Pexels.com

Egyszerű működés, rengeteg és nagyon jó minőségű fotó, és sehol sem kell feltüntetni a szerzőket. Erősen ajánlott itt keresni.

Flickr.com / Photopin.com

A Flickr alapvetően egy fotósok számára készült oldal, ahol a művészek megoszthatják alkotásaikat. A képek a Creative Commons licenc alapján vannak megjelölve, vagyis részletesen és könnyen tájékozódhatunk a képek jogvédettségéről. A Photopin alapvetően Flickr adatbázisában keres.

Pixabay

Az egyik kedvencünk, hiszen nem csak fényképek, hanem illusztrációk, vektoros képek, sőt videók között is válogathatunk. Létezik magyar felülete is, sőt ha keresel, akkor is releváns tartalom lesz az eredménye.

Unsplash

Kitűnő képek, akár regisztráció nélkül is, kereshetően. Nagyon pozitív, hogy bizonyos képi kollekciók egy-egy téma köré is épülnek, így például van külön képkollekciója a digitális marketingnek, a fitnesznek, a reggelnek.

PicJumbo

A PicJumbo-nak is egy nagy gyűjteménye van, ahol igazán remekül használható képeket találhatsz.

Freepik.com

Itt már főleg grafikákkal találkozhatunk, és az ingyenes verzió használata során minden esetben fel kell tüntetnünk a készítőket azon az oldalon, ahol felhasználjuk az anyagokat.

A feltörekvők…

Moose – https://icons8.com/

Ez egy nagyon érdekes oldal, sok funkcióval. Fotók, ikonok, zenék, vektoros anyagokon kívül, szerkesztő felületek is helyet kaptak az oldalon. Valójában egy multifunkciós oldal. Rengeteg icon, sok free zene és sok nagyon jó fotó van például emberekről, de úgy, hogy több élethelyzetben vannak lefotózva, tehát nem csak egyetlen beállításban

Generated.photos – https://generated.photos/

Mesterséges Intelligencia által összerakott fotók között lehet válogatni. Nem valóságos modellek fotói, hanem „mesterséges intelligencia” vagy inkább gépi tanulású szoftverek által összerakott fotók között böngészhetsz és módosíthatod is őket.

Free High Resolution Photography – https://www.lifeofpix.com/

Jó minőségű képek lelőhelye. Kitűnő fotósok kitűnő képei, leginkább épületekről, emberekről mindennapi tevékenységük közben, növényekről, állatokról.

BRUST – https://burst.shopify.com/

Egy oldal, ahol olyan fényképek találhatóak, amik szabadon felhasználhatók üzleti és saját célokra is. Sok kép jól kereshetően, kifejezetten jó beállításokkal.

StockSnap – https://stocksnap.io/

A képek CCO licenccel rendelkeznek, tehát szabadon felhasználhatóak. Jó minőségű képeket találsz itt, jól kategorizáltan.

Focastock – https://focastock.com

Ismét egy oldal, ahol a képek szabad felhasználásúak és jó felbontásúak. Jól kereshető, kategorizált. Technológia, város, étel témában egészen erős, de kollekciók is rendelkezésedre állnak. Jól címkézett és az adatbázisban részletesen kereső könnyű munkát ígér.

Magdeleine – https://magdeleine.co/

Egy weboldal nagy felbontású szép képekkel és teljesen ingyenesen. Érdemes ide is benézni, ha természetfotót vagy tárgyfotót keresel. Teljesen ingyenesen használhatóak, akár kereskedelmi célra is. Jól kategorizált, így könnyen kereshető.


A cégarculat oldalán a következő pluszt találtam:

Egy gyűjtőoldalt is ajánlok a figyelmedbe http://allthefreestock.com/#
Egy oldal, ahol az eddigi legátfogóbb ingyenes fotóoldal összeállítást találod meg. Csak linkoldal, nincs külön ismertető az oldalak minőségéről.

Jó válogatást – köszönet a WP kurzusnak és az Infoartnet – Cégarculatnak

Képernyőkép készítés – FireShot

Képernyőkép készítés - FireShot

 

fejkép: saját kép

Számos alkalommal előfordul, hogy a kézenfekvő Print Screen képernyőkép készítés kevésnek bizonyul. Van, amikor kevés az a terület, amit a monitor mutat. Ilyen az amikor egy weboldal teljes képét szeretnénk látni, vagy azért, mert jó lenne egyben látni a szakaszokat és hogy a design homogén-e. Illetve a teljes képernyőképek jól mutatnak a referencia oldalaknál is 🙂

Számos program tud ilyen szolgáltatást, mivel én Mozilla-ban dolgozom így egy ahhoz tartozó beépülő modult kerestem. És meg is találtam – ez a FireShot, mely számos kényelmi szolgáltatást nyújt az ingyenes verzióban is.

Teljes oldalas képernyőkép- FireShot

Mivel ez egy beépülő modul, így első lépésként a Mozilla menüjében a Kiegészítők menüponthoz kell menni, és ott a kereső segítségével megkeresni

FireShot

Ha megtaláltad, akkor a kért lépésekkel telepítsd

A telepítés után a Mozilla eszköztárán megjelenik a FireShot iconja.

A működése roppant egyszerű, az aktuális lapfülön található weboldal tartalmát lehet számos módon menteni

FireShot

Lehetőségek a free verzióban:

  • Teljes oldalas képernyőkép
  • Látható felületről képernyőkép (Print Screen)
  • Kijelölt elemekről képernyőkép (kiválasztása után az egérrel megadható a képernyőterület)

Képernyőmentés utáni lehetőségek:

Képernyőkép készítés - FireShot

Az elkészült képernyőképet (mely egy külön lapfülön jelenik meg)

  • mentheted a számítógépedre képként
  • mentheted a számítógépedre PDF fájlként
  • vágólapra helyezheted (másolás funkció)
  • nyomtathatod

Egy kicsi és nagyon hasznos kis program, még ingyenes verzióban is.

Facebook képméretek

Facebook képméretek

fejkép forrása: ite.hu

Szinte minden alkalommal, amikor az idők során facebook profilt kellett valamelyik megrendelőmnek (vagy éppen magamnak) készítenem, az volt az első, hogy a profil és borítóképek éppen aktuális szabványát leellenőrizzem. Sajnos ezek a méretek folyamatosan változnak – plusz ma már videó is feltehető borítóként – így érdemes ezekkel időről – időre tisztában lenni. A jelenlegi írás a 2020-as szabványokat mutatja be – az ihletet a https://features.hu oldalról merítettem

A platform fejlődésével folyamatos figyelmet kapott a különböző vizuális elemek kiemelése.
Kiemelt jelentőségűvé vált a Facebook képméretek megfelelő megválasztása.

Facebook képméretek

Azonban a Facebook nem könnyíti meg a dolgunkat, minden egyes vizuális elem egyedi paraméterekkel rendelkezik és ezek folyamatosan változnak.

A felbontáson kívül van még néhány kritérium amire érdemes odafigyelni, mint például a képeken megjelenített szöveg aránya, vagy a mobil és asztali nézet közötti különbségek.

Facebook profilkép méret

Facebook profilkép méretKezdjük a legfontosabbal. A profilkép kiemelt jelentőségű, mivel a profil neve mellett ez a másik olyan elem, ami szinte mindenhol feltüntetésre kerül. Minden egyes bejegyzésnél, kommentnél, megosztásnál látni fogják, illetve a keresések eredményei közt is látszik.

Korábban négyzet alakú volt a profilkép, manapság azonban a legtöbb helyen kör alakban jeleníti meg a Facebook. Mindegy milyen formájú képet töltesz fel, a feltöltést követően a Facebook kör alakúra vágja. Annyi beleszólásod van a dologba, hogy kiválaszthatod mi kerüljön a körön belülre, így ügyelhetsz arra, hogy a lényeges elemek levágás után is megjelenjenek, illetve, hogy szimmetrikus maradjon a kép.

A minimális felbontás 180 x 180 pixel. A megjelenített méret ettől eltér attól függően, hogy épp hol jelenik meg a fotó (asztali gépen, vagy mobilon, hírfolyamon, vagy profiloldalon). Érdemes nagyobb méretű (legalább 720 x 720 pixel), részletgazdagabb képet feltölteni, ezek kisebb méretre skálázva is igényesebben fognak kinézni.

Facebook borítókép méret

Megosztott képek és linkek méreteiEz az a nagyméretű kép amely az idővonalad felett helyezkedik el. Már csak a méretéből és központi elhelyezkedéséből kiindulva is sok lehetőséget tartogat.

Javasolt minimum 820 x 312 pixeles képet feltölteni, ami ez alatt van az torzítottan fog megjelenni. Asztali gépen ezen a felbontáson fog megjelenni a borítóképed, mobilon 640 x 360 pixeles méretben.

Van egy zóna a képen ami mind mobilon, mind asztali böngészőn mindenképp megjelenik. Érdemes a borítókép lényegesebb elemeit ide központosítani, például, ha egy csoportképet állítanál be, figyelj rá, hogy minden személy ezen a zónán belül legyen. Feliratnál ugyanígy, fontos hogy ne maradjanak le betűk, vagy egész szavak.

Megosztott képek méretei

Alapvető funkció a képek hírfolyamon történő megosztása. Természetesen itt is van optimálisabb megoldás annál, minthogy előzetes mérlegelés nélkül töltögesd a képeket.

Jelen esetben az ajánlott méret (főleg ha a Yoast SEo plugint is felhasználod erre a célra) az 1200 x 630 pixel.
E mellett jó még az 1200 x 1200 pixel. Ez nyilván egy 1:1 méretarányú képet jelent. Emellett lehetőség van 1080 x 1350 pixel felbontású képek megosztására is. Az 1:1-es arányú kép mennyivel magasabb és mennyivel nagyobb esélye van így arra, hogy megragadja a felhasználó figyelmét.

Nekem ezek a legfontosabbak, ha többet is szeretnél megtudni, akkor a teljes cikket elolvashatod itt ezekkel a témakörökkel:

Esemény borítóképének mérete, Csoportok borítóképének mérete, Facebook képméretek hirdetések esetén stb.

Ha a megosztáskor a facebookon nem azt a képet látod, amit szerettél volna, annak is van megoldása – itt leírtam Neked

Egyéni kép beállítása facebook bejegyzéshez

Egyéni kép megjelenítése Facebook megosztás során

kiemelt kép: saját szerkesztés

Ez a probléma nagyon sok gondot okozott nekem. Hiába kerestem rá különböző csatornákon a megoldásra, számomra nem volt megoldható – mert nem foglalkoztam az OpenGraph Image beállítással. Majd ahogy elkezdtem keresőoptimalizálással is foglalkozni megismertem a Yoast SEO plugint. Azóta ez a probléma már nem probléma… Ne legyen neked sem.

Aki először megpróbált facebook hirdetést feladni, bizonyára szembesült már az alábbi problémával: bejegyzés kiemelésénél, ha esetleg 1-nél több kép van a cikkünkben, nem biztos, hogy megosztásnál az a kép fog megjelenni, amit mi szeretnénk. Ezt ugyan a facebook felületén tudjuk léptetni és ki tudjuk keresni, de ha valaki más osztja meg a gondosan megírt tartalmunkat, nem biztos, hogy veszi majd erre a fáradságot. Ebben az esetben nem releváns kép fog megjelenni a megosztásunk mellett.

Yoast SEO plugin

Erre a problémára kínál megoldást a SEO by Yoast WordPress plugin, melynek segítségével tetszőleges képet tudunk beállítani a postunkhoz. (OpenGraph Image)

Ha sikerült letölteni és feltelepíteni a SEO plugin-t, nyiss meg WordPress adminban a cikket, amihez egyéni képet szeretnél feltölteni. Ha az oldal aljára görgetsz, megtalálod a Yoast beállítási lehetőségeit.
Fontos: Az egyéni kép mellett megadhatsz külön címet és leírást, ami csak a facebook megosztásaidban fog megjelenni.
A facebookra szánt képek mérete 1200 x 630 px legyen, különben bizonyos területek, esetleg szövegek le lesznek vágna a képről.

YOAST SEO

Ha ezzel megvagyunk, hiába próbáljuk megosztani a cikket, a képünknek még nyoma sincs. Ahhoz, hogy működjön a fenti beállítás, futtassuk a böngészőnkben a Developer.Facebook alkalmazást.

Developer.Facebook

Írd be a bejegyzésed URL-jét, majd kattints a debug gombra.

Facebook Debugger

Kattints a DEBUG gombra és nézd meg az eredményt:

Facebook Debugger

Ha az eredmény az amit szerettél volna (cím, szöveg, kép), akkor rendben vagy,
ha nem akkor javítsd a Yoast SEO pluginban a tartalmakat,
majd a „Scrape Again” gombbal frissítsd a developert.

Fontos: Gondolom rájöttél, hogy ezzel a megoldással régi, vagy eddig nem is kezelt oldalak facebook-os megjelenését is bármikor tudod korrigálni

 

Milyen egy jó weboldal?

Milyen egy jó weboldal?

fejkép forrása: tingalls.com

Erre a kérdésre szerintem olyan sokan keresik a választ mint arra, hogy van a Szent Grál. Engem is folyamatosan foglalkoztat a kérdés, hogy hogyan tudok még jobban a megrendelőim segítségére lenni ebben a kérdésben. A webshark oldalán számos jó cikk van erről a témáról – az egyik nagyon alaposan körüljárja ezt a területet. Abból szemezgettem egy kicsit:

Az oldal a következő területeken ad tanácsokat:

—- idézet kezdődik…

Hogyan tudod eldönteni egy weboldalról, hogy az jó vagy rossz?

Mitől fog a weboldalad jól teljesíteni?

10 felhasználói kérdés, melyre tudnia kell válaszolnia a weboldaladnak

Hogyan kelts jó első benyomást?

Hogyan fokozhatod a bizalmat a weboldalad iránt?

Hogyan tartsd tovább a látogatóidat a weboldaladon?

Hogyan alakítsd ki a keresőt a weboldaladon?

A legfontosabb aloldalak és kialakításuk

  • Milyen egy jó “rólunk oldal”?
  • Mit várnak az emberek a “rólunk oldaladtól”?
  • Milyen egy jó “kapcsolat oldal”?
  • Néhány példa kapcsolat oldalra
  • Miért hasznos egy “köszönjük” oldal a weboldaladon?
  • Miért lehet hasznos egy GYIK a weboldaladon?

Mit ellenőrizz a weboldalad élesítése előtt?

További webdesign-tippek egy jobb weboldalhoz


Hogyan tudod eldönteni egy weboldalról, hogy az jó vagy rossz?

Elsőre talán azt feltételezed, hogy egy webdesign megítélése szubjektív dolog, pedig nem az. Ami a legkevésbé számít egy weboldalnál az az, hogy Neked tetszik-e vagy sem. Az ízlés nem fontos abban az esetben, amikor egy webdesignról azt kell megmondani, hogy az jó vagy rossz. Ennél objektívebb tényezők alapján kell ítélni. A helyzetet nehezíti, hogy a felhasználókat sem érdemes megkérdezned erről. Egyrészt azért, mert nem kapsz tőlük egyöntetű véleményt.

Elsőre talán azt feltételezed, hogy egy webdesign megítélése szubjektív dolog, pedig nem az. Ami a legkevésbé számít egy weboldalnál az az, hogy Neked tetszik-e vagy sem. Az ízlés nem fontos abban az esetben, amikor egy webdesignról azt kell megmondani, hogy az jó vagy rossz. Ennél objektívebb tényezők alapján kell ítélni. A helyzetet nehezíti, hogy a felhasználókat sem érdemes megkérdezned erről. Egyrészt azért, mert nem kapsz tőlük egyöntetű véleményt. Vagy legalábbis nagyon ritka, amikor kizárólag negatív vagy pozitív vélemények bukkannak fel egy weboldallal kapcsolatban. Másrészt az ő esetükben is az ízlésük határozza meg a választ. Tehát az, hogy tetszik-e nekik egy weboldal vagy sem, semmit nem mond arról, hogy az jó vagy rossz. Azok, akik nem designerek, nehezen tudják megmagyarázni, hogy miért kedvelnek vagy utálnak egy designt. Vannak viszont olyan objektív tényezők, melyeket mérlegre téve meg lehet állapítani egy designról, hogy az jó vagy nem.

Betölti a célját?

Amit meg kell érteni, hogy a design nem művészet, hanem a kommunikáció egy formája. Ezt persze nem szeretik hallani az olyan designerek, akik művésznek tekintik magukat, de attól még igaz. Egyetlen termék sem művészet, így nem is ugyanazok a feltételek vonatkoznak rájuk, mint egy művészeti alkotásra. A weboldalaknak célja van, ez pedig általában az, hogy el kell adnia egy szolgáltatást vagy egy terméket. A művészet esetében nem ez a helyzet, ott maga a művészet a cél. Természetesen néha azért készül egy alkotás, hogy értékesítsék, de ilyenkor is mindig önmagát adja el, nem pedig egy terméket. A szándék megítélésével kell tehát kezdeni, amikor azt akarjuk eldönteni, hogy egy weboldal jó vagy rossz. Egy jó weboldal Attól, hogy egy design jól néz ki, még a legkevésbé sem tölti be a feladatát.

Ha egy bögrének a fülét nem az oldalára helyezed, hanem az aljára, attól lehet szép és eredeti, de funkcióját nem tölti be. Így tehát azt mondhatjuk, hogy a design rossz. A designnal problémát kell megoldanod vagy egy célt kell elérned. Ezért kell tisztában lenned azzal, hogy mi a célja a weboldaladnak. Azért készül, hogy eladjon valamit? Szórakoztatni akarsz vele? Vagy csak egy olyan image-et kell mutatnia, ami vonzza a célközönséget? Minél tisztábban látható egy weboldal célja, annál hatékonyabb lesz a design is.

Egyértelmű az üzenet?

A design nem egy dekoráció, hanem egy üzenetet kell eljuttatnia az emberekhez. Nézz rá a weboldalra, és tedd fel a kérdést magadnak: az információk teljesen világosak azon felhasználók számára, akik először látják a weboldalt? Vagy lehet olyan része, melyet csak azok értenek meg, akik részt vettek a projektben?

A weboldal nem kényszerítheti gondolkodásra, találgatásra a látogatókat. De nem is kényszerítheti őket arra, hogy bármilyen tudást el kelljen sajátítaniuk annak érdekében, hogy megértsék és használni tudják. Minden elemének egyértelműnek, könnyen érthetőnek, tisztának és világosnak kell lennie. Az üzenetet hatékonyan át kell tudnia adnia azok számára is, akik először látogatnak az oldalra.

A probléma az, hogy azok, akik részt vesznek egy weboldal létrehozásában, jól ismerik azt. Így nem tudják megítélni, hogy valóban jól érthető-e a kívülállók számára vagy sem. Ezért kellenek a kívülállók és a tesztek.

Előtérbe került a legfontosabb tartalom?

Ez nem azt jelenti, hogy a weboldalakat tele kellene zsúfolni tartalommal, hanem azt, hogy a meglévő tartalmat miként rendezed el. Ki kell hangsúlyoznia kell a legfontosabb részt, különben hatástalan. Gondolj a tartalomra úgy, mint egy felfordított piramisra, ahol felül vannak a legfontosabb információk, olyan funkciók, melyek elengedhetetlenek az üzenet továbbításához. Alatta a kiegészítő és háttérinformációk szerepelnek: olyan tartalmi részek, melyek tovább finomítják a fő mondanivalót. És persze szerepelhetnek végül olyan elemek is, melyek valódi értéket nem jelentenek, csak jó ha vannak. A tartalomnak tehát ki kell alakítani a világos hierarchiáját, hiszen a weboldal csak akkor működik, ha a tartalom világos.

Megtalálja a célközönséget?

Ki a weboldal végfelhasználója? Gondolj arra a személyre, akik kapcsolatba lép a weboldallal. Legyél tisztában az értékeivel és az életével, reagálj a speciális igényeire, és oldd meg a problémáit! Tehát, ha a weboldalad gyerekeknek szól, akkor a CTA-d ne az legyen, hogy “Feliratkozás”, hanem inkább az, hogy “Gyerünk!”. A lényeg, hogy megértsd, mit várnak el a felhasználók a weboldalon. Használj olyan nyelvezetet és kifejezéseket, melyek ismerősek számukra.

Illeszkedik a márkához?

Ideális esetben a márkádnak már van egy közönsége, ügyfelei, vevői, vagyis egy célcsoportja. Ezeknek az embereknek van valamiféle elképzelés a fejükben arról, hogyan is kellene kinéznie a céghez, márkához tartozó weboldalnak. Vannak meghatározó elemei, színek, formák, melyekhez kapcsolódnia kell a designnak, különben hibás lesz. Ha más színeket használsz a weboldalon, mint ami egyébként már a céghez kapcsolódik, akkor nem tudják azonosítani az emberek a márkát. A kezdetekben például a Red Bull designja elég extrém volt, mert olyan sportágakhoz állt közel, mint a szörf vagy a motocross. Aztán ahogy szélesedett a célközönség, úgy szelídült hozzá a design. Ha nagyon szűk még a célcsoportod, akkor koncentrálhatsz a közönség jellegzetességeire, így kerülve hozzájuk közelebb, és alakítva ki a hitelességet. Azon márkák számára azonban, melyek széles célközönséghez szólnak, sokkal hagyományosabb megközelítés javasolt.

Figyelembe veszi a webdesign-alapelveket?

A rossz webdesignra felfigyelnek az emberek. Te is észreveszed, hogy rossz weboldallal állsz szemben, ha mondjuk a használt betűméretek túl kicsik, vagy a weboldal elrendezése nem igazodik megfelelően egy okostelefon kijelzőjéhez. A rossz webdesign esetén tanulni kell annak használatát, nem működik intuitívan. Egy webdesign akkor jó, ha nem okoz problémát a használata. Természetesen egy designnak jól is kell kinéznie – sőt ez hasznos -, azonban ezt a jó kinézetet nem a Te ízlésednek kell meghatároznia, hanem sokkal inkább adatoknak és tényeknek. A színeket például célszerű azok hatása alapján kiválasztani, és nem azt figyelembe venni, hogy neked melyik a kedvenc színed. Ugyanígy a betűtípusok meghatározásánál és számos tényezőt kell figyelembe venni azon túl, hogy mennyire szimpatikus egy forma. Ezen elvek figyelembe vételével tudsz kialakítani egy vizuálisan vonzó designt, mely független az egyéni ízléstől. Tudnod kell tehát, hogy miként működik az emberi agy, figyelembe kell venned a pszichológiára épülő design-elveket. Ezáltal meg tudod jósolni, hogy miként fognak a felhasználók kapcsolatba lépni a weboldaladdal. Fontos szerepük van a színeknek, a formáknak például egy gombnál, az átfutási mintáknak. Ez azonban csak három olyan fontos tényező, mely szerepet játszik egy designnál. Ezeken kívül még számtalan pszichológiai elv érvényesül. Ha ezeket figyelembe veszed, akkor a weboldalad objektíven vizsgálva is jó lesz.

—- idézet vége… /https://webshark.hu/hirek/milyen-egy-jo-weboldal/

tovább nem idézem, hiszen nem lenne ildomos egy teljes weboldalt, több száz sornyi szöveget egy az egyben átemelni.

Sok hasznos gondolatot merítettem ebből a kis tanulmányból – jó szívvel ajánlom, hogy olvasd el és fogadd meg a benne foglalt javaslatokat és jótanácsokat.

Instagram kép- és videóméret (2020)

Instagram képméretek 2020

fejkép forrása: medium.com

Amikor elkezdtem az Instagramot használni számos helyen kerestem a legfontosabb kép és videó méreteket.
A legjobban összefoglalva és elmagyarázva a https://thepitch.hu/ oldalán találtam meg  köszönet nekik 🙂

Mekkora képeket lehet feltölteni az Instagramra? Vagy mekkorát érdemes?

Alapvetően 5 kategóriára érdemes osztanunk a képeinket az Instagramon:

  • Instagram profilkép /Profile picture/
  • Hagyományos, négyzetes kép /Square/
  • Állókép (portré) /Portrait/
  • Fekvőkép (tájkép) /Landscape/
  • Sztorik /Stories/

Az összes Instagram képméret

Az alábbi képen az összes fontos Instagram képméretet megtalálod.

Instagram képméretek 2020

kép forrása: thepitch.hu

1. Instagram profilkép mérete
A profilképünket mindig négyzetesben szükséges feltölteni, ahogy minden más közösségi média platformra.
Az Insta legtöbbször 110×110 méretben fogja megjeleníteni a profilképet, de néhány eszközön ez jóval nagyobb is lehet. Ezért érdemes legalább 180×180, de akár 320×320-as méretben elkészíteni a profilképedet.

2. Hagyományos, négyzetes kép
Ez nem változott az átalakítás után sem, 600×600-as méretben fog megjelenni.
De a profilképhez hasonlóan itt is azt javasolt, hogy az Instagram fotó feltöltésnél inkább 1080×1080 px-es fotó méretet használj.

3. Állókép (portré)
Az általános szabálynak vehető, hogy bármekkora szélességet is adunk meg, az Insta maximum 1080 px szélességben fogja megjeleníteni. A magasság legjobb, ha 1350 px-re van állítva.
Sajnos előfordulhat, hogy néhány eszközön nem fog látszani a teljes kép, ezért mindig érdemes egy “biztonsági zónát” kialakítani. Ez tulajdonképpen csak annyit jelent, hogy a képek szélére  nem teszünk olyan fontos részt, amit ha levágna az Insta, elvesztené a kép a jelentőségét.

4. Fekvőkép (tájkép)
Sajnos az 1080-as maximális szélesség itt is játszik. Ennél nagyobbra nem is igazán érdemes tenni a képeket, mert összecsúsznak vagy szimplán csak nem fognak látszani.
A magasság tekintetében legalább 566px magasra érdemes állítani.

5. Instagram sztorik
A sztorik az Insta egyik legfontosabb funkciójává váltak. Ez meglátszik azon is, hogy betöltik a képernyőt. Alapesetben 1080×1920 px képméretet érdemes használni. Amennyiben ettől eltérő méretet töltünk fel, úgy a képarányt kell figyelni, aminek 16:9-nek kell lennie.

Instagram videóméret
A videók méretére hasonló szabályok vonatkoznak, mint a képekre.
A méretarányukra kell igazából figyelni, ami jó, ha 1,91:1 és 4:5 között van valahol.

forrás: https://thepitch.hu/instagram-kepmeret/