Hernyák Gábor egyéni vállalkozó

hernyak@gmail.com

Keressen e-mailben!

+36 30/319-7449

Hívjon és segítek!

Hernyák Gábor egyéni vállalkozó

hernyak@gmail.com

Keressen e-mailben!

+36 30/319-7449

Hívjon és segítek!

Tudástár

Keresőoptimalizálás 2021: hogyan rangsorolja a találatokat a Google kereső?

fejkép forrása: note.com

Minden megrendelő 2. kérdése: Mit kell tennem, hogy a keresőben elöl legyek?…. Ez egy összetett és bonyolult kérdés. Ezért is örülök, hogy a következő írást közzé tehetem.


Vendégírás a SEOzseni (https://seozseni.hu) üzemeltetőjétől Verdes Jánostól, akinek szakterületei a keresőoptimalizálás az online marketing és a webfejlesztés.
A cikk a legalapvetőbb fogalmakat tisztázza a SEO területén – természetesen ez egy széles terület, ha ennél is többet szeretnél tudni erről, akkor keresd fel az oldalát.

A keresőoptimalizálás (angolul SEO, azaz Search Engine Optimization) azt a tevékenységet jelenti, amikor a kulcsszavas keresők találati listáján elért helyezést kívánjuk javítani. A helyezés javításával növelhetjük a weboldalunkra látogatók számát. A kattintások száma alapvetően két tényezőtől függ: hányan keresnek az adott kulcsszóra és a weboldalunk hányadik helyezést éri el.

Keresőoptimalizálás 2021: hogyan rangsorolja a találatokat a Google kereső?

Egy ismert kifejezésre többen keresnek, de ott a weboldalak száma is nagyobb. Erősödik  verseny és nehezebb, időigényesebb eszközöket kell felhasználni a helyezés javításához. Exponenciálisan csökken a kattintások száma a helyezés növekedéséhez képest. A felhasználók viselkedési szokásait ismerjük: az emberek alig 10 százaléka nézi meg a második találati oldalt. 1000 keresésből összesen 45 kattintás jut a második oldalon szereplő weboldalakra. Miközben az emberek közel fele kattint az első találatra és a kattintások 75 százalékát zsebeli be az első öt honlap.

Tartalomépítés: szakkifejezések használata

Az elmúlt években a Google rangsorolási algoritmus új irányba indult el. Behoztak egy teljesen új szemléletet, ami a neurális hálózatokon vezérelt gépi tanulásra épül. Létrejött az egyetemes nyelvi interfész (BERT), ami a szavak karakter szintű elemzése (hagyományos SEO) helyet már a szavak jelentését és szókapcsolatát veszi figyelembe (szemantikus SEO). Fel tudja ismerni a sajátosságokat és a szövegkörnyezet alapján az eltérő jelentéseket is. Ez azt jelenti, hogy a Google egyre jobban megérti a természetes nyelvezetet és az emberi kifejezéseket. Új szintre emeli a relevancia meghatározását. Korábban azt tekintette relevánsnak, amikor a kulcsszó a fontos HTML elemekben szerepelt.

Ma már az a fontos, hogy milyen kifejezések környezetében szerepel a kulcsszó. Minden témának megvannak a maga sajátos kifejezései. Olyan szavak, amely a csak az adott témára jellemző – de más vagy általános témában nem szoktuk használni. Ezeket nevezzük szemantikus kulcsszónak. Nélkülözhetetlen, hogy egy jó cikkben a kulcsszó mellett ne szerepeljen legalább 5-10 szemantikus kulcsszó. Egyszerű példa: aki a SEO-ról ír egy jó cikket, egészen biztosan meg fogja említeni ezeket a szavakat: Google, relevancia, rangsorolási algoritmus, tartalomépítés, linképítés. Ezek a szavak a SEO kulcsszóhoz tartozó szemantikus kulcsszavak.

Linképítés: bizalom, melyet más weboldalak adnak

A tartalomépítés a keresőoptimalizálás első nagy csoportja, de önmagában nem elég. A weboldal tartalma könnyen szerkeszthető, ezért számos kérdést vet fel. Először is, egy hozzáértő számára nem nehéz egy jó minőségű cikket készíteni. De ez nem jelenti azt, hogy a szakma vagy a felhasználók is elismerik az adott weboldalt. Másodszor: sajnos tapasztalatból tudjuk, hogy az internet sötét oldala is burjánzik. Könnyű lemásolni és átszerkeszteni egy jól megírt oldalt – vagy összeollózni több oldalról. A Google rangsorolási algoritmusnak valamilyen módon különbséget kell tenni a népszerű, megbízható és az ismeretlen szerzők írásai között.

Erre van egy nagyon jól működő rendszere: mégpedig a linkek hálózata.

Mindenki tudja, hogy a link általában kék színű és aláhúzással van megkülönböztetve a szöveg többi részétől. A weboldalak közötti navigálás linkeken keresztül történik. A kattintás pedig azon múlik, hogy mi a horgonyszöveg és mennyire csalogató a link közvetlen környezete. A linkeken keresztül információ és látogató áramlik egyik weboldalról a másikra. Fontos bizalmi tőke, amit még a kezdet kezdetén felismert és szabadalmazott a Google. Az internetes társadalom véleményét, tehát egy weboldal megbízhatóságát tükrözi, ha releváns weboldalak hivatkoznak rá. Ez azt jelenti, hogy a szerző hitelességét egy másik szerző megerősíti. Minél több és értékesebb linkek hivatkoznak egy weboldalra, annál több kiváltságot élvez. Nem csak előnyösebb helyezést kap, hanem gyorsabban indexeli a tartalmait, az átlagosnál nagyobb méretet kap a tárolt változatok között.

A linképítés célja, hogy a lehető legmagasabb minőségű linkeket szerezzük meg. A linkek értéke nem egyforma. A linkerő kiszámítása rendkívül bonyolult, mivel önmagába visszaforduló és ismétlődő lépésekből áll. Az oldal linkerő kiszámításához szükség van az oldalra hivatkozó linkek erejének ismeretére is. A Google ezt a PageRank algoritmussal oldotta meg, ami a mai napig vezető rangsorolási faktor. Általában jobb egy linket kapni egy tekintélyes oldalról, mint 100 linket 100 alacsony minőségű oldalról. Ez a nyers erő adja a link minőségének a zömét. Emellett még két fontos tényezőt ismerünk: az egyik a horgonyszöveg, a másik pedig a hivatkozó weboldal relevanciája. Egy magas PagaRank oldalról származó link sokat veszít az értékéből, ha irreleváns forrásból származik. A link összekapcsolja a két tartalmat, ezért a rangsorolási algoritmus figyelembe veszi mindkét oldal HTML struktúráját. Akkor releváns a link, ha a két oldal fő kulcsszavai ugyanahhoz a témához kapcsolódnak. Nagy előnyt jelent, ha mindkét oldalcím (title) tartalmazza a kulcsszót és a horgonyszöveg is maga a kulcsszó. Emellett figyelembe veszi a teljes domain relevanciát: nem csak a forrás oldal, hanem a forrás domain teljes szöveges tartalmát és linkerejét.

A linképítés hatékonyságát fokozza, ha növeljük a hivatkozó linkek erejét. Ezt a módszert nevezik többszintű linképítésnek. Briliáns SEO technika, mert exponenciálisan növelhető a linkerő. A weboldalra közvetlenül hivatkozó linket helyezhetjük az első szintre. Ezek a legértékesebb linkek: jól ismert weboldalakról, szakszerűen megfogalmazott PR cikkekből vagy vendégblogokból származnak. Majd jön a második szint: linkek gyűjtése az első szinten lévő cikkekre. A második szinten már csökkenthető a minőség és növelhető a mennyiség. Kisebb blogok, hírportálok, mikroszájtok jó forrásai a második szintű linkeknek. Végül a harmadik szint: a második szintű linkekre hivatkozó linkek gyűjtése ipari mennyiségben. A harmadik szinten nem igazán számít a minőség, csak a mennyiség. Linkkatalógusok, kommentbe helyezett linkeket is fel lehet használni – de csak ezen a szinten.

Technikai SEO: milyen akadályok vannak a weboldal gyors betöltődésében?

A technikai SEO fontos része a weboldal „egészsége”. Ezek a mutatók a felhasználói élményt határozzák meg. Nem csak a rangsorolásban fontos, hanem a konverzióban is. Hiszen egy lassan betöltődő, akadozó oldalon alacsonyabb lesz mondjuk a hírlevél feliratkozási arány. Ma már sokféle eszközöket használnak az emberek. Az asztali számítógépes keresések száma is nő, de ennél gyorsabban növekedik az okostelefonról futtatott keresések száma. Így a Google azokat az oldalakat részesíti előnyben, amelyek változó szélességű képernyő méretre vannak optimalizálva. Ezt nevezzük reszponzív weboldalnak.

Magyar fejlesztésű SEO webes alkalmazás

A SEOzseni az ország egyetlen profi SEO szoftvere. A küldetése, hogy a linképítés és keresőoptimalizálás bonyodalmaitól mindenki megszabaduljon. Egyetlen kávészünet alatt, néhány kattintással elvégezhető a SEO komoly szaktudást igénylő feladatai. Nem kell a monitor órákon keresztül a monitor előtt görnyedni, mert a számítógép pillanatok alatt elvégzi a számításokat. Egyetlen kattintás, és rögtön látható a weboldal helyezése. A TOP100 weboldalak rangsorolása is könnyen nyomon követhető. A tartalomépítéshez nélkülözhetetlen szemantikus kulcsszavak felfedezése néhány másodperc. Az on-page elemzés és a hibák feltárása csak egyetlen kattintás. Ezzel a szoftverrel már élmény a keresőoptimalizálás, mert az időnket hasznosan tölthetjük és csak az eredményekre koncentrálhatunk – ahelyett, hogy napokat szenvednénk az adatok összegyűjtésével, elemzésével és feldolgozásával.

Ajánló

Tudástár

16 legjobb ingyenes stock képek kereskedelmi használatra szánt webhelyekhez is

Az általam itt közölt cikket a https://www.websiteplanet.com -on publicálta Rebecca Janacek angolul. A gyűjtemény nagyon hasznos és precíz tartalommal készült el. Itt ennek a cikknek a magyar kivonata olvasható. A teljes cikket a lap alján belinkelem. A cikk segít mindenkinek elkerülni a szerzői jog által védett képek tévedésből történő használatát.

Milyen típusú tárhelyet válasszak?
Tudástár

Vendégcikk: Milyen típusú tárhelyet válasszak?

Milyen szempontokat vegyünk figyelembe a megfelelő tárhely kiválasztásakor? Rottenbacher Tamás, WordPress fejlesztő, Üzemeltetési szakértő, UX tanácsadó ebben a cikkben ezt a kérdést járja körbe.

Kuponkód a WooCommerce webáruházban
Tudástár

Kuponkód a WooCommerce webáruházban

Dönthetsz úgy, hogy kedvezményeket adsz a vásárlóid számára. Ehhez nagy segítséget nyújthat neked a WooCommerce webáruház kuponkezelési funkciója. Ennek a modulnak köszönhetően rengeteg beállítási lehetőséged van, az alábbiakban pár általános felhasználást mutatunk be neked. – Összefoglaló írás a Billingo segítségével

Weboldalt vagy Webáruházat szeretnél?

WordPress alapokon, korszerű és reszponzív megjelenéssel, rövid határidőn belül, megfizethető áron