Hernyák Gábor egyéni vállalkozó

hernyak@gmail.com

Keressen e-mailben!

+36 30/319-7449

Hívjon és segítek!

Hernyák Gábor egyéni vállalkozó

hernyak@gmail.com

Keressen e-mailben!

+36 30/319-7449

Hívjon és segítek!

Tudástár

Facebook képméretek

Facebook képméretek

fejkép forrása: ite.hu

Szinte minden alkalommal, amikor az idők során facebook profilt kellett valamelyik megrendelőmnek (vagy éppen magamnak) készítenem, az volt az első, hogy a profil és borítóképek éppen aktuális szabványát leellenőrizzem. Sajnos ezek a méretek folyamatosan változnak – plusz ma már videó is feltehető borítóként – így érdemes ezekkel időről – időre tisztában lenni. A jelenlegi írás a 2020-as szabványokat mutatja be – az ihletet a https://features.hu oldalról merítettem

A platform fejlődésével folyamatos figyelmet kapott a különböző vizuális elemek kiemelése.
Kiemelt jelentőségűvé vált a Facebook képméretek megfelelő megválasztása.

Facebook képméretek

Azonban a Facebook nem könnyíti meg a dolgunkat, minden egyes vizuális elem egyedi paraméterekkel rendelkezik és ezek folyamatosan változnak.

A felbontáson kívül van még néhány kritérium amire érdemes odafigyelni, mint például a képeken megjelenített szöveg aránya, vagy a mobil és asztali nézet közötti különbségek.

Facebook profilkép méret

Facebook profilkép méretKezdjük a legfontosabbal. A profilkép kiemelt jelentőségű, mivel a profil neve mellett ez a másik olyan elem, ami szinte mindenhol feltüntetésre kerül. Minden egyes bejegyzésnél, kommentnél, megosztásnál látni fogják, illetve a keresések eredményei közt is látszik.

Korábban négyzet alakú volt a profilkép, manapság azonban a legtöbb helyen kör alakban jeleníti meg a Facebook. Mindegy milyen formájú képet töltesz fel, a feltöltést követően a Facebook kör alakúra vágja. Annyi beleszólásod van a dologba, hogy kiválaszthatod mi kerüljön a körön belülre, így ügyelhetsz arra, hogy a lényeges elemek levágás után is megjelenjenek, illetve, hogy szimmetrikus maradjon a kép.

A minimális felbontás 180 x 180 pixel. A megjelenített méret ettől eltér attól függően, hogy épp hol jelenik meg a fotó (asztali gépen, vagy mobilon, hírfolyamon, vagy profiloldalon). Érdemes nagyobb méretű (legalább 720 x 720 pixel), részletgazdagabb képet feltölteni, ezek kisebb méretre skálázva is igényesebben fognak kinézni.

Facebook borítókép méret

Megosztott képek és linkek méreteiEz az a nagyméretű kép amely az idővonalad felett helyezkedik el. Már csak a méretéből és központi elhelyezkedéséből kiindulva is sok lehetőséget tartogat.

Javasolt minimum 820 x 312 pixeles képet feltölteni, ami ez alatt van az torzítottan fog megjelenni. Asztali gépen ezen a felbontáson fog megjelenni a borítóképed, mobilon 640 x 360 pixeles méretben.

Van egy zóna a képen ami mind mobilon, mind asztali böngészőn mindenképp megjelenik. Érdemes a borítókép lényegesebb elemeit ide központosítani, például, ha egy csoportképet állítanál be, figyelj rá, hogy minden személy ezen a zónán belül legyen. Feliratnál ugyanígy, fontos hogy ne maradjanak le betűk, vagy egész szavak.

Megosztott képek méretei

Alapvető funkció a képek hírfolyamon történő megosztása. Természetesen itt is van optimálisabb megoldás annál, minthogy előzetes mérlegelés nélkül töltögesd a képeket.

Jelen esetben az ajánlott méret (főleg ha a Yoast SEo plugint is felhasználod erre a célra) az 1200 x 630 pixel.
E mellett jó még az 1200 x 1200 pixel. Ez nyilván egy 1:1 méretarányú képet jelent. Emellett lehetőség van 1080 x 1350 pixel felbontású képek megosztására is. Az 1:1-es arányú kép mennyivel magasabb és mennyivel nagyobb esélye van így arra, hogy megragadja a felhasználó figyelmét.

Nekem ezek a legfontosabbak, ha többet is szeretnél megtudni, akkor a teljes cikket elolvashatod itt ezekkel a témakörökkel:

Esemény borítóképének mérete, Csoportok borítóképének mérete, Facebook képméretek hirdetések esetén stb.

Ha a megosztáskor a facebookon nem azt a képet látod, amit szerettél volna, annak is van megoldása – itt leírtam Neked

Ajánló

Tudástár

Hogyan kérj, és hogyan válaszolj egy árajánlatra?

Ezt a cikket a Copilot segítségével írtam. Nem azért, mert nem lennének saját gondolataim, hanem pontosan azért, hogy optimálisan és lehetőség szerint diplomatikusan tudjam közzétenni az ajánlatkérés problematikáját. 

Weboldalt vagy Webáruházat szeretnél?

WordPress alapokon, korszerű és reszponzív megjelenéssel, rövid határidőn belül, megfizethető áron